Känner att jag lever

Är inne på sista jobbnatten av 4a och nu känner jag att jag lever minst sagt. Det blir ju inte lika mycket sömn som vanligt när det är midsommar men snart är det över.

Dessutom så jobbar jag bara onsdag och torsdag för sen går jag på semester :D Efterlängtad som bara den måste jag säga, hoppas på fint väder så att man kan maxa den riktigt ordentligt.

Så veckans planer då? Imorgon ska jag och ungarna åka in till gröna lund. Marcus och Martinus har konsert där imorgon och ungarna är så förväntansfulla! Synd bara att Robin måste jobba, det kommer ju bli så att Elina får sitta själv på alla karuseller då jag måste sitta bredvid Emilia. Men men det blir nog bra det också.

Ja det var väl ungefär det jag har planerat hittills? Skulle eventuellt ha åkt iväg till Garbos på lördag och dansat lite men det blir nog inte så. Har inte gjort det på evigheter så det skulle vara skoj.

Sen får vi se vad vi hittar på, något skoj blir det alltid :)

Jag har föresten kommit på att jag vill ha en husvagn, förstå vad roligt att bara åka iväg vart man än vill och besöka olika campingplatser. Robin är däremot inte lika förtjust i hela husvagnsidén, men han har iallafall gått med på att tälta med ungarna i sommar - ingen är mer förvånad än jag :P

Nej nu ska jag slå på ett avsnitt av orange is the new black och hoppas på att denna jobbnatt går fort så att jag kan hem och sova ett par timmar innan vi åker iväg till grönan

Bild från i fredags när vi firade midsommarafton på gröna lund

Efteråt hann vi med att plocka 7 olika sorters blommor innan jag var tvungen att åka till jobbet

Sommar

Dagarna bara rusar förbi, och även fast det inte är världens bästa väder så kan jag inte klaga på så mycket. Snart har min lediga vecka gått och vi har hunnit med en hel del faktiskt.

Först hade vi surströmmingslunch ute hos syrran i skokloster, alltså så himla gott!

Ett par besök på stranden har vi hunnit med när solen väl har visat sig

Haft vänner över

Och ätit god frukost dagen efter

Emilia med sin allra bästa kompis

Haft finbesök

Spelat minigolf

Provat på klättring för första gången

Plockat smulton

Glassturer till smultronstället

Gjort klart i hallen

Fått poolen

Angående den där jäkla poolen.... Vi har stött på problem vid varenda moment med poolen och det senaste är att vi måste lyfta upp poolen igen för att justera grunden! Det skulle vi ha gjort idag men eftersom det började spöregna blev det inte av, vi får se om det blir imorgon. Tror ni att det känns roligt? Om ni tror det så kan jag informera om att det inte gör det. Aja förhoppningsvis så kan vi snart fylla upp poolen och återfylla runtomkring den. Sen ska bara altanen upp runtomkring så att pooltaket kan komma upp.
Ett Steg I Taget

Sommarlov!

Nu har ju mina tjejer gått på sommarlov, hela 10 veckors ledighet! Min minsta lilla tjej har slutat dagis och ska bli en skoltjej till hösten! Det kändes väldigt vemodigt sista dagen hon var där, en era som blivit avslutad liksom. Jag kommer aldrig mer ha en snorig liten dagisunge.

Så nu har vi alltså en hel sommar framför oss som vi måste fylla med fina saker. En massa cykelturer, bärplockade, skogsmullande, fiskande badande och massa annat mysigt. Jag vill göra så mycket! Jag har lovat tjejerna att vi verkligen ska komma iväg och tälta i sommar, Robin vägrar ju följa med då han avskyr tält så det kommer förmodligen sluta med att det bara blir vi tjejer som gör det. Läskigt, men jag vill verkligen ge tjejerna det, jag kommer själv ihåg när jag tältade när jag var liten och jag älskade det - mycket fina minnen.

Sen vill jag åka till Liseberg och gärna till Leksand sommarland. Ungarna älskar ju karuseller så liseberg är givet, det måste vi åka till. Men sen har vi ju poolen som vi måste grejja med, eller rättare sagt altanen som ska byggas. Det kommer ju ta en hel del tid innan allt det blir klart.

Nu har jag en veckas ledighet framför mig, sen jobbar jag bara 6 nätter innan jag går på semester :D Åh vad jag längtar! Tyvärr har jag och Robin bara 3 veckor gemensam semester, vi måste ju spara semester om vi ska åka till Thailand i vinter. Så det gäller att spendera dom 3 veckorna bra :D

Nu ska jag försöka palla mig upp ur sängen och gå ut och börja skotta gruset som vi ska återfylla runt poolen. Något säger mig att jag kommer ha rejäl träningsvärk efter det här :P

Snart snart kommer det vara en pool här :D

Är så trött

Att ha ett problematiskt förhållande till min kropp är jag knappast ensam om. Vart jag än vänder mig så pratas det vikt, hälsa, celluliter, size och liknande.

Och jag är så förbannat trött på det! Men jag vet ju att jag inte är bättre själv.

Jag började ju träna och nästan genast märkte jag att jag mådde så mycket bättre i mig själv. Inte för att det blev några resultat utan snarare för att jag använde kroppen och arbetade. Sen blev jag sjuk, och när jag kom tillbaka till gymmet så höll jag på svimma efter ca halva passet. Jag var tvungen att lägga mig på golvet och kunde inte fortsätta. Antagligen tränade jag för fort och skulle ha vilat nån vecka till.

Sen efter det så skulle jag imponera på ungarna genom att hjula. När jag gjorde det så hörde jag hur något gick sönder i baksida lår/rumpa och det gjorde så förbannat ont!! Det är flera veckor sen nu och jag har fortfarande ont! Ibörjan kunde jag inte sitta ner, att gå på toaletten var ett helvete och köra bil en pina! Nu är det inte alls samma sak, men lågt ifrån bra. Så jag har inte vågat gå till gymmet.

Och jag känner sån skillnad i hur jag mår i min kropp! Jag behöver träningen för både kropp och knopp!

Jag vill vara en person som trivs till 100% i min kropp och inte bryr mig om skavanker. Men det är svårt, sjukt svårt!

Jag har iallafall köpt en bikini för första gången på flera år och jag tänker använda den mycket och skita i vad andra tycker och känner. Ett steg på vägen...

London

I onsdags förra veckan var det dags för min och Robins efterlängtade resa till London. Jag fick ju den i 30års present av mina syskon och mamma. Vi hade det hur bra som helst, även om hotellet var det värsta jag någonsin bott på! Sängarna var så slitna att man boktavligt talat kände varenda jäkla fjäder när man låg i dom :S Men läget var kanon så vi kunde gå vart vi ville inom ett par minuter.

Onsdagen kom vi fram på kvällen så då gick vi bara ut och åt för att sen sova.

Torsdagen turistade vi runt och kollade på alla saker. Lite shopping och mycket gående kan väl sammanfatta den dagen ganska bra :D

Fredagen shoppade vi en hel del! Det är ju så galet mycket folk överallt så köerna för att prova kläderna är inte roliga! Men helt klart värt det, även om Robin inte riktigt håller med mig där :P Jag skulle ju shoppa en helt ny garderob men det blev inte riktigt så - även om jag hittade en hel del fint :)

Lördagen så blev Robin sjuk :( Feber och riktigt superförskyld! Stackarn försökte hänga på mig trots att han mådde dåligt. Men vi hann med ett mysigt restaurangbesök och lite pubrunda iallafall.

Sen åkte vi hem på söndag. Allt som allt en väldigt bra weekend! Nästa gång önskar jag fler dagar, mer pubrundor och ännu mer shopping :D Kanske åker vi ner med kompisar nästa gång, det skulle vara hur kul som helst!

På flyget

Lite turistande

Ut och uppleva nattlivet

En massa shopping

Min hunk!

I väntan på bussen

En massa god mat hann vi med

Älskar att man känner sig anonym i London!

Hej då för den här gången, vi ses snart igen :D