En bra helg

Måndag och ny vecka, som startade med att jag är sjuk. Feber, snorig och allmänt hängig. Inte den bästa starten med andra ord. Så det blir ingen långpromenad och ingen simmning som jag hade planerat. Jag håller tummarna för att jag snart blir frisk, speciellt med tanke på begravningen på onsdag. 
 
Helgen var iallafall riktigt bra! Christina kom över på fredagen och sov över till lördag. Så himla roligt att ha henne hos mig! Jag försöker övertala henne att köpa huset mittemot oss som snart kommer vara till salu, men hon är inte riktigt med på noterna :P 
 
 
 
Nu har ju Alice hunnit bli 2 månader gammal! Det är galet hur fort tiden går och man kan verkligen se hur hon utvecklas dag för dag! Det känns som om hon alltid har funnits hos oss samtidigt som det känns galet att hon redan är 2 månader. 
 
Hon är verkligen världens snällaste bebis. Nätterna är underbara och hon sover som en liten gris. När hon var mindre så sov hon endast på mig, hon vägrade allting annat. Det var jobbiga nätter för mig då jag var tvungen att ligga helt stilla på rygg hela nätterna då hon låg på min mage. Men eftersom hon visade så tydligt att hon ville det så fick det vara så. Med tiden har hon kunnat ligga mer och mer själv, självklart har jag varit lyhörd och haft henne nära såfort hon har velat det.
 
Som det ser ut nu så ger jag sista flaskan vid kl 22 på kvällen och sen lägger jag ner henne i sin egna säng. Vi har en bedside crib jämte vår säng med hennes babynest i. Där somnar hon lugnt och fint, oftast behöver man ploppa i nappen ett par gånger då hon tappar den men sen så somnar hon. Sen sover hon hela natten fram till kl 07 tiden då jag väcker dom stora tjejerna inför skolan. Hon kan vakna nån gång på natten också, men då är det bara att ge nappen så somnar hon om. Men sen där vid kl 07 får hon en flaska mat och så somnar hon om och sover fram till kl 11. Hur underbart är inte det?! Så jag kan verkligen inte klaga på sömnen. 
 
Vid kl 11 får hon flaskan igen och sen brukar vi mysa och busa lite i ungefär en timme innan hon vill sova en stund igen. Så just nu ligger hon och sover och jag sitter här och skriver lite, egentligen brukar jag vara ute på långpromenad nu men eftersom jag är sjuk så går ju inte det :/
 
Världens bästa Alice
 
Natten till söndag så tog Robin henne och det var helt underbart att mötas av den här synen när jag kom in i sovrummet där vid 11 tiden. En så lycklig och glad bebis :D Det känns så skönt att Robin faktiskt kan ha henne på nätterna utan problem med tanke på att jag börjar jobba lite nätter om en månad. 
 
Nu vaknade hon precis, så nu är det dags för bebismys igen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0