5 veckor!

Herregud så tiden springer iväg! Jag har tänkt så många gånger att jag måste gå in här och skriva flera gånger men det blir liksom aldrig av. Jag vill ju gärna att den första tiden med Alice ska finnas nerskriven här som det är med dom andra barnen så jag får ta och skärpa till mig :)
 
Nu är Alice hela 5 veckor gammal och man märker mer och mer för varje dag hur hon utvecklas och får sin egna lilla personlighet. Hon sover fortfarande mest hela tiden men när hon väl är vaken så är hon väldigt pigg och kollar runt med stora ögon.
 
Nu känns det som om hon alltid har funnits hos oss. Allting känns så naturligt och hon passar så bra in i vår familj! Eftersom hon är så snäll så kan man ta med henne överallt. Hon har redan varit ute tillsammans med oss på resutaurang flera gånger. Igår tog jag tillochmed ut alla 3 tjejerna själv och åt på Lucky House då Robin var iväg på bio. Det gick hur bra som helst och Alice sov hela tiden i bärsjalen <3
 
Jag älskar verkligen att ha 2 stora tjejer som i mångt och mycket klarar sig själva och en liten bebis, det är verkligen det bästa av 2 världar enligt mig. Dessutom så älskar dom sin lillasyster väldigt mycket och hjälper gärna till med allting. Sen får vi ju se hur roligt dom tycker att det är när hon börjar kunna röra på sig själv och kommer springa efter dom :P Men just nu njuter jag.
 
Imorgon är det precis en vecka sen jag ammade för sista gången :( Jag har ju både ammat Alice och gett ersättning. Alltid ammning innan flaskan men till slut vägrade hon amma och valde att bara ta flaskan. Det känns hur tråkigt som helst, jag älskar ju att amma! Men jag är väldigt glad för månaden jag fick amma och vi ligger fortfarande mycket hud mot hud trots vi inte ammar så det känns ändå bra. 
 
Och hur ser våra nätter ut? Just nu sover jag och Alice ensamma tillsammans i sovrummet och Robin har hamnat ute på soffan igen :P Det gick inte att sova i sovrummet tillsammans då Robin snarkar och jag kan inte ha öronpropparna nu när vi har en bebis, så det blev liksom inte mycket sömn för mig. Tur att det är övergående så att vi snart kan sova tillsammans igen.
 
Hur som helst så ger jag sista flaskan med mat till Alice runt kl 23 på kvällen sen så sover hon till 04-06 på morgonen då hon får en till flaska och somnar om till ungefär 10 - 11 på dagen då hon vaknar igen och äter. Hon vaknar till ibland och knölar men somnar om utan mat.
Såhär har det sett ut den här veckan när ungarna har lov och jag inte behöver ställa klockan. Nu börjar dom snart i skolan igen och då kommer jag behöva ställa klockan vid 07 och väcka stora barnen. Då går jag dock inte upp utan tjejerna gör ju iordning sig själva och går till skolan ensamma. Dock så kommer säkert rutinerna ändras för bebis då också.
 
Drömmen skulle ju vara om hon kunde sova från sista flaskan fram till kl 07 på morgonen då jag ändå måste vakna för att väcka tjejerna :P Men hon sover ju ändå himla bra så jag ska absolut inte klaga.
 
Den ända nackdelen är dock att hon bara sover såhär bra om hon får sova PÅ mig. Alltså att jag ligger platt på ryggen och såligger hon på mig så att vi ligger mage mot mage. Då sover hon som en liten prinsessa, medans jag sover lite sämre :P Man kan ju inte röra sig överhuvudtaget så jag får lite ont i kroppen, men hellre det en att ha en bebis som vaknar non stop hela tiden och är orolig för att hon ligger själv. För så blir det om vi försöker lägga henne i sin egna säng. Då bökar hon nätterna igenom och det orkar jag inte! Så nu sover vi som vi gör sålänge så får vi se när det ändrar sig. Jag vet ju att allting ändrar sig och om ett par månader så kommer situationen förmodligen vara helt annorlunda.
 
Jag hade tänkt lägga ut några bilder nu på Alice från förlossningen fram till nu, men jag har tagit alldeles för många bilder och det har tagit hundra år att gå igenom dom och jag har bara kommit en liten bit på vägen så jag får nöja mig med att lägga upp några bilder från hennes allra första tid.
 
Här är hon bara 2 dagar gammal
 
Tänk att hon låg inne i min mage för bara 2 dagar sen, hur fick hon plats?!
 
 
Så himla många timmar vi har legat såhär, tätt tätt ihop <3
 
Första lilla leendet som fastnade på bild, en vecka gammal
 
Alice 2 veckor gammal
 
 
Älskar henne så mycket att det på riktigt känns som om hjärtat ska explodera!
 
Sötaste bebisen i stan!
 
Tjejen som verkligen älskar att bada!
 
Min fina tjej!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0