Vardag och höst!

Nu känns det att vardagen har kommit igång ordentligt efter sommarlov och all semester. Det är dessutom första september och jag kan riktigt känna hur hösten kommer närmare och närmare. Jag ser faktiskt fram emot det på sätt och vis. Det är ganska mysigt att få klä sig i varmare kläder och att få tända upp en massa ljus när man sitter i soffan :D
 
Emilia har gått i skolan nu i ett par veckor och det går riktigt bra :) Hon tycker att det är roligt och tar varje uppgift på största allvar - min stora tjej! 
 
Elinas klass har ju blivit uppblandad med den andra klassen så att det blev 2 nya klasser och en så länge verkar det riktigt bra! Jag håller verkligen tummarna för att det fortsätter i rätt håll. Hon trivs iallafall jättebra nu och älskar skolan och att få lära sig lika mycket som tidigare. 
 
Och nu när tjejerna går i skolan så har jag återigen hela dagarna här hemma själv. Idag är första dagen då jag kännt mig riktigt uttråkad! Det kan ju iof bero på att jag spenderade hela förmiddagen i sängen och försökte sova efter mitt nattpass, vilket inte gick sådär jättebra... Till slut gav jag upp och började förbereda för dagens middag istället. Jag slängde ihop en skagenröra som jag ska servera till sprödbakad fisk och delikatesspotatis. Jag gjorde även vitlökssmör med dragon så att jag kan göra varma vitlöksbröd till maten. Något måste man ju lyxa med när man sen vet att man ska jobba natten :/
 
Vardag, älskade vardag - äntligen är du här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0