Planering

På sätt och vis så känns det lite som om jag ska få barn för första gången! Med tanke på att mina tjejer är stora och i stort sett självgående så känns det så främmande att jag ska ta hand om en liten bebis igen! Herregud man hinner ju glömma hur man gör känns det som :P Det är ju så himla mycket som man fixas och ordnas med! Med tanke på att vi inte har sparat några bebissaker alls så måste ju allting handlas igen - bara en sån sak!
 
Nu har jag iallafall lämnat in om föräldraledighet och min arbetsgivare har anmält allting som behövs till försäkringskassan. Och på tal om försäkringskassan! Vilken jäkla djungel det är med allting! 
Min arbetsgivare har anmält min årsinkomst till 392,765kr vilket innebär ca 32.700kr i månaden, och det stämmer bra på vad jag brukar få.
Men vilken skillnad det blir när jag är föräldraledig! För även om jag tar 7 dagar i veckan under föräldraledigheten så får jag ändå bara ut typ 17.000kr efter skatt i månaden! Alltså jag dog lite när jag såg det.... Man blir ju inte rik av att vara föräldraledig om man säger så. Nu är ju planen att jag bara ska vara helt ledig i 3 månader och sen ska jag börja jobba varannan helg, på det viset sparar vi ju en massa fl.dagar. 
 
Men någonting som känns superroligt är att vi kommer ha en massa bebisar i familjen samtidigt. När vår bebis kommer så kommer:
Johannas Oliwia vara 9 månader 
Tessans Hugo vara 7 månader
Tomas Emil vara 5 månader
 
Förstår ni ljudnivån när vi alla kommer att träffas :D Jag längtar redan nu efter att hitta på en massa saker tillsammans! Tänk när barnen är ett par år gamla och man samlas och åker pulka eller liknande - så himla mysigt! 
 
Vecka 25 och det sparkas för fullt där inne <3
Elina var den som kände sparkar först, hon började prata med magen och lillasyster svarade då med att sparka mot hennes hand. Jag önskar så att jag hade filmat för minen på Elina var oslagbar :P
Robin fick känna några dagar senare, men Emilia har tyvärr inte lyckats känna ännu. 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hojta om ni har något kvar att köpa. Vi kanske har något kvar. Bland annat har vi ett babyskydd som bara vi använt så det är i fint skick :)

Svar: Tack, men babyskyddet fick vi med när vi köpte vagnen :D Annars är det inte så mycket kvar att köpa nu :D
lindaha.blogg.se

2017-10-04 @ 16:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0