En ny mobil

Elina har länge velat ha en ny mobil då hennes har krånglat en hel del, bland annat så går den inte längre att ladda. 
 
Så efter föräldramötet så bestämde jag mig för att överraska henne med en! För hennes fröken hade enbart positiva saker att säga om henne. Hon jobbar koncentrerat på lektionerna, stör aldrig, avbryter inte och gör alltid sitt bästa. Dom får omdömen i olika saker, tex hur man uppför sig, hur man jobbar och vilken slags kompis man är. Och Elina hade högsta betyg i allt :D Fröken sa tillochmed att hon är riktigt imponerad över hennes sätt att skriva, hon skriver tillomed korta historier på engelska :D Det var mer än vad jag visste :P

Jag blir så himla stolt över henne! Att hon tycker om att lära sig och alltid är positiv trots en sån stökig klass som hon har, bra jobbat av henne!

Läraren tog också upp tjafset som är mellan några tjejer och hon sa att hon aldrig har uppfattat det som att det är Elinas fel. Elina har aldrig varit elak, viskat, exkluderat eller vart ful i munnen. Utan det är främst en annan tjej som skapar alla intriger och gör så att Elina blir ledsen. Tvärtom sa fröken att Elina alltid är snäll, låter alla vara med och är aldrig otrevlig eller använder ett otrevligt språk.
 
Vi hade det väldigt jobbigt en period då Elina hade ont i magen och inte ville gå i skolan. Det var bla pga den här tjejen som hela tiden viskar, kollar elakt och säger elaka saker. Jag har försökt pusha Elina till att svara tillbaka och visa att man inte kan trampa på henne. Men istället blir hon ledsen och går undan. Hon säger själv att hon inte vill vara elak. Det är inte bara Elina som hon gör såhär emot, men jag antar att Elina är ett lätt "offer" då hon faktiskt blir ledsen och inte säger emot. 
 
Iallafall så kommer dom att splittra upp klassen nu när dom börjar i 4an och då kommer Elina inte behöva gå tillsammans med den här tjejen längre - whoho! Hoppas bara att hon slipper dom jobbigaste killarna också!
 
Så eftersom hon sköter skolan så pass bra som hon gör så fick hon en ny mobil! Jag tycker att bra prestationer ska belönas och jag har varit noga att förklara varför hon fick den här mobilen. Att om man gör sitt bästa, satsar på skolan och är bra kompis så kommer vi belöna det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0