Nu kör vi igen!

Igår kl 09:05 gick mitt tåg mot landskrona för att träffa min kirurg för hans utlåtande om min mage. Jag måste erkänna att jag var riktigt nervös! Inte för resan precis, utan för vad han skulle säga och tycka om resultatet. Men jag hade inte behövt oroa mig. 
 
Väl där så klämde han på magen och sa direkt att det här fixar han :D Det är förmodligen gammalt inkapslad vätska och ärrvävnad sen förra operationen. Då blev jag ju väldigt svullen och det är förmodligen därför det här hårda bulliga området har bildats. Så han kommer öppna upp området mitt på magen och skära bort vävnaden och det inkaplsade för att sen sy ihop det igen. Tyvärr kommer jag få ärret högre upp än vad jag har nu, känns lite tråkigt då jag har varit så himla nöjd över hur lågt mitt snitt sitter. Men alltså jag tar hellre ett högre ärr än vad jag har nu. Han ska också åtgärda slutet av mitt ärr på vänstra höften, jag är lite ojämn där så han tar det samtidigt :)
 
Det känns iallafall skitkul att det blir av! Mindre tråkigt att behöva åka dit, bli sövd, ha ont, bli sjukskriven och ha en massa återbesök igen :S Får lite ångest över att behöva ha den där jäkla gördeln på mig igen, jag fick så sjukt ont i ryggen av den sist. Men men det är ju en mycket mindre operation än förra gången så det ska nog gå bra. Idag är det precis 8 veckor kvar till min operation - helst av allt skulle jag vilja göra den nu men det fanns ingen tid förens då. 
 
Det tråkiga är att det inte känns så meningsfullt att börja med min pt-träning nu. Jag hade verkligen sett fram emot det! Men jag får ju inte träna på ett par månader efter operationen så det känns det smartast att börja med det efteråt så att man inte börjar med något och sen kan man inte fortsätta på länge. Men den vanliga träningen ska jag iallafall börja med! Första passen är på fredag, först shape och sen flx - känner mig så jäkla taggad!
 
Vi hade ju halloweenfest här hemma i lördags, så sjukt jäkla roligt att ni som kom kom! 
 
Dagen innan färgade jag och klippte håret och här ser ni resultatet. Jag blev så himla nöjd! Provade även linserna och klänningen som jag skulle ha. Tyvärr syntes inte linserna så mycket på kvällen, det behövdes rejält med ljus som på bilden nedanför för att dom skulle synas. 
 
Jag och baby - i dubbel bemärkelse :D
 
Jag hade som mission att ta bild tillsammans med alla på festen, och inte se likadan ut på alla bilder som Robin alltid säger att jag gör :P Ja resultatet blev väl sådär måste jag säga. Här är det jag tillsammans med Valle, Carro, Adde och Bulte
 
Jag tillsammans med Ante, Joakim, Robert, Jocke och Jessica
 
Jag tillsammans med Jonathan, Nakita, Robert, Putte och Dennis
 
Dom tre musketörerna :D
 
Jag märkte nu att alla tyvärr inte fastnade på kort, men en hel del iallafall :D Men efter det här räcker det med alkohol på bra länge känner jag. Eller ja jag ska ju åka till Makedonien om en vecka och så är det ju Aronsborg efter det, men då räcker det allt med nån cider. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0