Min underbara helg

Robin hade ju bjudit ut mig på hemlig date i helgen och det började i fredags då barnen ville sova över hos Tessan. Så när vi hade lämnat av dom där så åkte vi in till Kista och åt middag och gick på bio. Himla mysigt att få komma iväg tillsammans. Sen när vi kom hem så gick vi och la oss nästan på en gång då vi skulle iväg ganska tidigt på lördagen.
 
Så på lördagen så styrde vi kosan mot stockholm, jag var verkligen förväntasfull och försökte verkligen lista ut vad vi skulle göra - fast det gick inte så bra för mig :P
 
Påväg på äventyr!
 
Det visade sig att han hade bokat in oss på ett spa! Där började vi med att bada bubbelbad tillsammans i ett superfint rum inrett precis som om vi skulle vara utomlands. Det var så himla mysigt att bubbla där tillsammans, skåla i champagneglas och äta frukt! Tiden flög förbi och sen var det dags för oss att få behandling, Robin hade tänkt på att jag inte kan få någon kroppsmassage (pga operationerna) så det blev fotbehandling med tillhörande massage. Så himla lyxigt!

Vårt fina rum där vi badade tillsammans
 
Lyxigt värre att få bli fin om fötterna
 
Efter det så var jag superhungrig så vi åt lunch på ett mysigt litet thaiställe med jättegod mat! Hon som jobbade där var ybertrevlig och jag fick ett recept på vitlöksris. Jag åt det när jag var i thailand och jag har velat veta hur man gör det sen dess, så jag hoppas på att det här är rätt recept :P

Sen så åkte vi vidare, och det visade sig att Robin hade bokat in en natt på Hotell Hilton! Det var så himla fint och mysigt - kuddarna ska vi inte ens prata om! Jag måste verkligen köpta såna! Så hade han även bokar in tillgång till Executive Lounge där vi satt en stund och mös framför brasan. Efter det gick vi in till rummet och bäddade ner oss i sängarna och sov i nån timme. Det kändes verkligen lyxigt att gå och lägga sig mitt på dagen och sova en stund. 
 
Utsikten från våran rum, så fint!
 
Sen så gjorde vi oss iordning för Robin hade bokat in oss på en fin restaurang där vi skulle äta en 6 rätters meny baserat efter Kronhjort. Han hade valt just den här restauragen då han vet att jag älskar viltkött. Han hade även bokat ett eget privat rum för oss, så vi satt nere i en källarmiljö helt för oss själva. Det var verkligen fint och superromantiskt! Robin gav mig massage mellan rätterna, och allting var supermysigt!
 
Vårat egna rum på restaurangen.
 
Tyvärr var maten inte i vår smak, men den var vällagad och servitören var kunnig och guidade oss genom hela smakupplevelsen. Vi hade god tid på oss mellan alla rätterna då sittningen var mellan kl 18 - 22. Vi var dock klara vid 21 tiden. 
 
När vi hade ätit klart så började Robin tala om hur mycket han älskade mig, och att han hade älskat mig igenom hela vår resa och att han skulle älska mig för resten av sitt liv.
 
Sen gick han ner på knä, tog fram en ring, och frågade om jag ville gifta mig med honom
 
Jag fick något nervöst sammanbrott här någonstans och började fnittra helt galet mycket men jag lyckades iallafall säga att det är klart att jag vill gifta mig med honom mellan fnissningarna :P
Robin blev överlycklig och frågade ett par gånger om jag verkligen svarat ja.
 
Nyförlovade
 
Ringen han hade är inte den riktiga, då jag har varit tydlig med att jag vill välja min egna ring i framtiden. Så han hade köpt en så länge bara. Vi får se hur och när den riktiga ringen kommer, jag är verkligen inte bekväm med att ha ring på mig men förhoppningsvis så är det en vanesak.
 
Efter det här så gick vi vidare till Gröna jägaren för att lyssna på lite karaoke. Där överraskade Robin mig genom att ha bjudit dit Christina! Det var så himla roligt att få träffa henne, vi hann även med att dansa lite på Golden Hits.
 
Efter det så tog jag och Robin en taxi tillbaka till Hilton, så lyxigt att få krypa ner tillsammans med mannen jag älskar! Och dagen efter fick vi äta underbar hotellfrukost - som jag älskar!
 
Jag blev verkligen så himla överraskad av det hela! Tänk att min Robin kunde göra och planera allt det här! Han kan verkligen vara romantisk när han väl vill :) Det roliga är att Elina sa "du kommer säkert komma hem med en ring på fingret" när jag berättade om att Robin hade bjudit ut mig på date. Tänk så rätt hon hade, och tänk att jag verkligen inte anade någonting.
 
Så nu måste vi bara komma överens om datum när vi ska gifta oss, och det roligaste av allt - planera smekmånaden! Det enda jag är nästan helt säker på är att jag inte vill gifta mig i kyrkan, helst av allt skulle jag vilja gifta mig utomhus. Och jag vill ha ett väldigt litet bröllop med bara dom närmaste. Om Robin fick bestämma skulle vi gifta oss idag, men jag har inte så bråttom :P
 
Jag var 18år när jag träffade Robin, en tonåring. Och nu är jag 30år. Tänk att vi har lyckats hålla ihop trots alla motgångar - och herregud vad vi har haft det dåligt ibland! Men trots allt så står vi här idag, lyckliga och trygga ihop. Vi har lyckats ta oss igenom allting och kommit ut starkare än någonsin. Jag menar om vi lyckades överleva när vi hade det som sämst så tror jag nog att vi överlever allt.
 
Ja jag vill gifta mig med dig Robin. Du är mitt livskärlek, pappan till mina barn, min bästa vän, älskare, trygghet, framtid och jag kommer aldrig älska någon som dig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh Linda nu sitter jag och gråter här! Trots att vi inte har den relation som vi en gång hade så är du mig så betydelsefull för mig. Vår vänskap tog mig verkligen genom de hemska tonåren och du är på många sätt en så fin och fantastisk person! Jag önskar dig och er all lycka!!! ❤️

Svar: Tack fina fina du! Desamma gäller för dig, du var en viktig del av mitt liv och du lärde mig så mycket som jag fortfarande har nytta av <3
lindaha.blogg.se

2016-01-19 @ 17:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0