Bugg!

I söndags var det ju dags för mig och Robin att gå på vår första buggkurs tillsammans. Jag var så otroligt nära att ställa in den då jag var helt slut efter helgen, men i sista stund så ångrade jag mig så vi kom iväg tillslut.
 
Och vad jag är glad över det! Kursen var verkligen full med människor så det var ganska trångt på dansgolvet, men det gjorde inte så mycket. Det var en del hjälpdansare med, och det roliga är att jag kände igen ett par stycken från förra gången jag gick kurs. Jag tror jag var typ 14år gammal sist, så de har ju verkligen hållt på länge!
 
Vi fick lära oss grundstegen, som faktiskt har ändrats sen förra gången jag buggade, och så fick vi göra en vänstersväng. Så himla roligt!
 
I kursen så står killarna kvar på samma ställe medan tjejerna roterar till en ny kille vid varje dans, så man får dansa med alla på plats. Varje gång jag kollade på Robin så skrattade han, eller såg glad ut, så han verkade ha kul iallafall. Att han sen efteråt sa att det var skittråkigt struntar jag i :P Han var iallafall skitduktig!
 
Åh jag ser verkligen framför mig hur vi 2 kommer kunna gå ut tillsammans och dansa snart! Så fort jag började dansa lite så brände det av lycka i hela kroppen - det här är verkligen min grej! Efter ett par gånger till så tänkte jag försöka övertala Robin att åka till träningstillfällena, dom har 2 tillfällen i veckan där man får åka dit och dansa för skoj eller för träning. Där lär man ju också känna andra människor - win win :)
 
Några av hjälpdansarna märkte ju av att jag hade dansat tidigare så de dansade lite mer avancerat med mig och det var så kul! Ganska coolt att man kommer ihåg hur man gör trots att det gått så pass många år sen man sist dansade. 
 
Nu hoppas jag bara att jag får börja senare på söndagar så att jag inte missar en massa! Varannan helg börjar jag ju kl 18, och kursen slutar 18:45 så jag skulle behöva börja kl 19. Det borde inte vara några problem tycker man, men man vet aldrig när det gäller mitt jobb.
 
Kan det inte bli söndag snart igen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0