Årssammanfattning 2016!

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Jag tältade tillsammans med ungarna. Vi åkte ju till öland tillsammans med Fredrik och Viktoria och ungarna fick äntligen tälta som vi hade pratat om i flera år :)

 

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej faktiskt inte, jag hade planer på det men det rann lite ut i sanden - tyvärr!

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej men ett par stycken blev gravida <3

 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Jag kommer inte på något datum alls så jag antar att det besvarar frågan :P

 

Dog någon som stod dig nära?
Min farmor dog, men jag kan inte påstå att hon stod mig nära. Inte alls faktiskt.

 

Vilka länder besökte du?
England och Makedonien. Resan till london fick jag av min familj i 30års present och det var några mysiga dagar tillsammans med Robin.

 
 

Bästa köpet?
Våran underbara pool! Herregud vilken ökad livskvalitét vi fick med! Helt klart bästa köpet. Nu hoppas jag bara på att vi får en riktigt fin och solig sommar så att man kan utnyttja den till max!

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag och Robin började dansa tillsammans! Buggkursen på söndagar är veckans höjdpunk och jag längtar verkligen tills kurserna drar igång igen nu i januari :D
 

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Mer umgänge återigen. Alltså jag är så konstig på det planet. Jag säger alltid att jag vill ha fler vänner och mer umgänge. Men när det väl kommer till kritan så orkar jag typ inte med det. Det tar ju så lång tid att bygga upp den där kompisrelationen och det krävs så mycket av en! Jag är verkligen ingen driven människa när det kommer till den punkten. Jag skulle behöva att människor drar i mig för att det ens skulle gå. Det är sån himla tur att jag har nära fina vänner redan som förstår hur jag funkar - och att det är helt okej. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och dansat! Båda sakerna ger mig så mycket glädje och energi - speciellt dansen!

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Klankat ner på mig själv! Som Robin sa häromdagen "jag fattar inte att du hela tiden hittar nya saker att klaga på om dig själv" Väldigt dålig egenskap som jag verkligen ska försöka ändra på under 2017!

 

Favoritprogram på TV?
Wahlgrens värld! Jag har blivit lite kär i den familjen och skulle vilja ha Pernilla som bästa kompis :D

 
 

Bästa boken du läste i år?
Jag tror inte att jag har läst en ända bok, förutom barnböcker för Emilia :( Där måste jag också skärpa mig, jag älskar ju att läsa.

 

Största musikaliska upptäckten?
En låt som ligger mig varmt om hjärtat är Say you wont let go med James Arthur

 

Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Inga framgångar alls, det är inte så att jag har ett sånt jobb. Jag vet att jag är grym på mitt jobb men någraframgångar är det inte fråga om.

 

Största misstaget?
Usch :( Ingenting som jag vill skriva om här.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tycker att jag har haft en väldigt bra år, så jag måste säga gladare.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Poolen och allt runtomkring som altanen och poolhuset! Herregud det var verkligen inte billigt!

 
 

Något du önskade dig och fick?
pt-timmar! Inte för att jag har utnyttjat dom ännu, men såfort jag har läkt färdigt så ska jag boka in dom.

 

Något du önskade dig och inte fick?
Ingenting materiellt som jag kan komma på. Sen att jag skulle vilja sluta jobba och resa runt i några år är en annan femma :P

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Jag vabbade :P Tror att det var den enda vabbdagen det här året faktiskt?

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En storvinst skulle inte ha skadat om man säger så ;) Men om man ska gå till något realistiskt så skulle jag nog säga att jag verkligen önskar att jag inte hade skadad muskeln när jag hjulade i våras, det ställde verkligen till det.

 

Vem saknade du?
Ingen.

 

Mest stolt över?
Som förälder så finns det ju ingenting som jag är stoltare över än mina barn! Det är löjligt att man kan bli så fruktansvärt stolt för det allra minsta!

 
 

Högsta önskan just nu?
Att världen bara kan sluta vara så jäkla skruttig! Att alla människor ska sluta vara så jäkla dömmande och att allt hat ska utbytas till gemenskap och kärlek. Att acceptans ska bli norm.

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Sluta klaga på mig själv och sänka kraven. Jag ska försöka ta tag i saker direkt också istället för att skjuta upp det och på det sättet skapa onödig stress och ångest. Göra mer saker som gör mig lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0