3 dagar sen

Nu är det 3 dagar sen jag opererade mig och jag måste säga att jag faktiskt mår oförskämt bra :) Tack alla ni fina människor som har hört av er till mig på ett eller annat vis för att fråga hur jag mår. Det känns tryggt att jag har människor i min närhet som verkligen bryr sig om mig <3
 
Operationen gick jättebra och Tuve berättade att han hade tagit bort rester stor som en knytnäve. Det var inkapslade blåmärken, ärrvävnad och annat som hade bildats och att det helt klart var rätt beslut att operera bort det. 
 
Nu är det här ingenting som någon annan utomstående skulle märka, utan det var för min egna skull för att jag skulle slippa ha en stor hård knöl. Som tur är valde jag världens bästa kirurg som korrigerade det här helt gratis.
 
Skillnaden mot jag mår nu jämfört med förra operationen är som natt och dag. Det jag gjorde nu är att likna vid ett kejsarsnitt och det är ingenting jämfört med förra gången då jag lagade mina magmuskler! Jag som var så orolig över att jag skulle ha ont, men så har jag inte ens behövt ta alvedon utan jag tycker att jag klarar mig bra utan :) Jag är givetvis begränsas i hur jag får röra mig och jag får absolut inte lyfta tex. Men jag kan vara uppe, fixa middag och liknande. Men som nu när Robin gick ut med Emilia för att göra snölyktor i snön, då fick jag stanna inne :P Men jag är så sjukt jäkla glad och nöjd! Äntligen är allting klart och jag kan börja fokusera på annat :D
 
Dom här bilderna är tagna dagen efter operationen. 
 
Ser ni hur långt ner han flyttade ner snittet? Det är jag överlyckligm över då vi hade pratat om att jag skulle få snittet högre upp än vad jag hade det, men så fick jag det ännu längre ner :D
 
 
Just nu bygger Emilia och Robin snölyktor, Elina är hemma hos Viktoria och jag sitter nere vid datorn. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0