Det går framåt

Nu är äntligen altandäcket runt poolen klart, och det blev så himla snyggt! Nu ska vi bara bygga staket på ena kortsidan och sätta upp pooltaket. Pooltaket kommer dom och monterar på måndag eller tisdag, och staketet ska jag snart åka och köpa. 
 
Jag ska köpa obehandlade takribbor, 25x38, och måla vita för att sen bygga ett liggande staket. Förhoppningsvis kommer det vara någorlunda väder nästa vecka så att jag kan göra klart allt, jag jobbar bara onsdag och torsdag så jag har gott om tid :) 
 
Det blir något liknande sånt här
 
Sen i helgen ska vi åka och kolla på ett poolhus som jag har hittat, eller ja vi ska bygga om det till ett poolhus iallafall. 25kvm med stora helglasade gliddörrar kommer slutresultatet såsmåningom att bli, men det får bli ett vårprojekt. 
 
Vi måste ju även byta ut den gamla altanen till nytt så att det blir likadant överallt. Men men man kan inte göra allt samtidigt. 
 
Men till nästa sommar ska allt vara klart! Då ska jag ha en lång semester och njuta istället för att behöva jobba! Det ser jag fram emot :P 
 
Jag drömmer just nu om att inreda allting, och att få plantera fina blommor och buskar. Jag vill ju göra en hörna till barnen där det ska finnas en massa bärbuskar som de kan gå och plocka ifrån. Jag har en massa idéer men först och främst måste vi nog satsa på att göra en gräsmatta :P
 
Här ser man det gamla däcket som ska bytas ut till likadant som det nya. Dock har vi valt att lägga rillad trall runt poolen som skydd för halkan, på den gamla altanen blir det vanligt i samma färg.
 
Jag la vita marmorstenar runt det inbyggda trädet, kanske kommer det belysning dit sen.
 
På sidan längst bort ska staketet sitta 
 
På den här sidan ska poolhuset stå
 
Stort blir det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0