För första gången

I söndags fick Elina och hennes kompis cykla själva till Smultronstället för första gången för att köpa glass. Jag hade en mycket glad och stolt tjej här hemma, det är ju stort att få göra det själv för första gången!
 
Men när dom kom hem så var Elina väldigt upprörd. Hon berättade att det hade varit en gubbe som hade tutat på dom massor när de skulle gå över vägen. Men dom hade tryckt på knappen och det var grönt för dom att gå över.
 
Jag tänkte inte så mycket på det, men sen såg jag på fb anslagstavla att det var en som hade annonserat efter barn som nästan hade blivit överkörda precis där runt den tiden. Så jag skrev till henne och det visade ju sig att det var Elina och hennes kompis det handlade om. Usch jag fick lite av en chock när jag fick veta vad som hade hänt. Såhär skrev hon till mig:
 
Alltså det var helt sjukt!!! Fick så ont i magen. Tjejerna var jätteduktiga, väntade tills det blev rött, hoppade av cyklarna och gick. När dom skulle gå över höll bilen framför mig att köra på dom. Som det såg ut, bromsade skitsent och tvärt. Tutade på dom massor! Och när dom gått förbi fortsatte idioten att köra, MOT rött!!!! Jag har reg nr o kommer att göra en polisanmälan. Men polisen sa att det var bäst om man hade namn o nr till offret.
 
Tänk att jag inte hade någon aning. Tänk om han faktiskt hade kört på dom? Första gången jag släpper iväg och så händer det här, alltså jag vill ärligt låsa in mina barn och aldrig låta dom gå utanför dörren ensamma...
 
Nu är det här anmält, men polisen hade sagt att det förmodligen inte kommer leda till någonting då de inte har några bevis på vem som körde. Dock så har Elina beskrivit mannen för mig. Jag har såklart också tagit reda på vart mannen bor genom regskylten och han bor i området bredvid oss... Alltså mitt förtroende för polisen är väldigt låg, jag har flera gånger vart med om att saker bara läggs ner utan att de ens har försökt göra något åt saken. 
 
Och vad är det för människa som beter sig såhär? Som nästan kör på 2st små tjejer, tutar och viftar ilsket med händerna mot dom för att sen åka vidare mot rött? Jag vill att han ska få stå till svars för sina handlingar och att han aldrig mer får köra bil! 
 
Om jag bara kunde skydda er från allt för evigt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0