Elina

I helgen så var jag och Elina iväg till Kista för att shoppa nya kläder till henne. Hon växer ju som ogräs så nästan allt i hennes garderob var för litet!
 
Elina hittade massor som hon ville ha, och det märks verkligen att hon har blivit stor! Hon har så mycket åsikter om vad hon ska ha på sig och vilken stil hon har. 
 
Det här var också första gången hon fick köpa ytterkläder bara för att hon tyckte att det var snyggt. Jag har alltid tänkt på funktion och att det ska vara vatten och vindtätt, men Elina ville verkligen köpa en jacka som i mina ögon är onödig då den varken är vind eller vattentät. Dessutom ville hon köpa nya snygga skor. Nu fick hon som hon ville, jag måste väl inse att hon också måste få bestämma vad hon ska ha på sig och att jag inte bara kan tänka på funktion.
 
Men när det sen gäller vinterkläder så kommer jag vara stenhård, där går funktion före utseende alla gånger! Ungen ska vara varm och torr, däremot måste jag nog tänka på utseende också...
 
Sen på kvällen så fick jag jätteont i magen över att min lilla tjej håller på att bli stor! Jag kunde inte låta bli att fälla några tårar över att hon aldrig mer kommer vara liten och att för varje år som går så blir hon större och större och behöver mig mindre och mindre. 
 
Snart kommer hon vara fullt upptagen med sina kompisar och stunderna när hon kommer till mig för att mysa kommer vara bortblåsta. Det är som alla säger, ta vara på tiden när barnen är små. Tiden går alldeles för fort och snart står man där ensam medan ens små barn har blivit vuxna och står på egna ben. 
 
Bästa Finaste Underbara Elina. Om du bara visste hur mycket jag älskar dig
 
Det är vid såna här tillfällen som tanken på ett barn till dyker upp. Tyvärr växer ju även det barnen upp.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad fin hon är!!! Linda jag vill säga att hon ALLTID kommer att behöva dig! Hur kanske förändras men det finns så många tillfällen i livet som hon behöver dig att vända sig till. När hon blir tonåring, när hon blir kär första gången, när hon ska börja jobba, när hon själv kanske en dag blir mamma. Din uppgift som mamma är livslång! <3

Svar: Ja det har du rätt i Mikaela, min roll förändras bara i takt med hur hon växer. Men det är sorgligt att den här tiden aldrig kommer igen, hon blir ju bara mer och mer självständig.
lindaha.blogg.se

2015-09-10 @ 06:05:09
Postat av: Mikaela

Jo det kan jag förstå! Men du kommer alltid vara lika viktig! Tvivla aldrig på det! <3

2015-09-11 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0