Jag har ingen chans

Häromdagen när vi hade vänner över så fick jag världens uppenbarelse. 
 
Jag har alltid tänkt att jag enkelt skulle kunna försvara mig om en kille skulle anfalla mig, våldtäkt eller liknande. Jag ser mig inte alls som en försvarslös liten tjej utan tvärtom, känns som om jag kan försvara mig själv.
 
Snacka om att jag har haft fel!
 
Dennis tog tag i mina handleder och jag kunde inte på något sätt få bort greppet. Hur mycket jag än tog i så gick det liksom inte. Han sa hur jag skulle vrida händerna för att komma ur greppet, men det gick inte! Jag tog verkligen i, jag var tillomed öm om handlederna dagen efter.
 
Visserligen skulle jag kunna göra mer om det faktiskt var ett riktigt övergrepp, men då skulle också gärningsmannen kunna göra mer. En smäll och man lär ju vara ganska borta. Om Dennis hade velat så hade han lätt kunnat haft ner mig på backen och låst fast båda mina armar med sin ena hand... 
 
Så det var en väldigt läskig upptäckt. Så ännu en anledning att gå till det där jäkla gymmet :/ Synd bara att det ska vara så förbannat tråkigt!
 
Sen ska jag verkligen sätta in mina tjejer på sån där självförsvarskurs eller judo. De ska iallafall lära sig hur man försvarar sig själva! Sen är det alltid bra med mer kroppskännedom och fler vägar till stark självkänsla och självförtroende!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0