Om behandling

Jag hade tid förra onsdagen hos läkaren på neurologen för att göra ytterligare en behandling. 
Men eftersom jag blir så himla sjuk efteråt så kontaktade jag dom några dagar innan och önskade att de kunde laga hålet och läkaget efteråt i ryggmärgen, så kanske jag inte skulle bli lika sjuk.
 
Det hela slutade med att vi sköt upp behandlingen. Istället ska jag dit på måndag och kolla synnerven i ögonen. Om dom är svullna så betyder det att trycket är alldeles för högt och då måste jag göra en behandling. 
Och om de inte är svullna så ska trycket vara bättre och då behöver jag inte göra en behandling, utan då kan vi avvakta och hålla koll på trycket genom synnerven istället. 
 
Behöver jag påpeka hur glad jag är över det? Det var så himla skönt att slippa göra den där behandlingen och bli så sjuk! Samtidigt vet jag ju att jag kanske bara har skjutit på problemet och behöver kanske göra en behandling efter måndag. Men jag lever på hoppet och hoppas verkligen att jag får goda besked på måndag!
 
Någonting som är dåligt är att jag för närvarande inte är medicinierad. När jag skulle hämta ut min medicin på apoteket så behövde jag tydligen en licens för att äta den medicinen. Så min läkare skickade licensen och jag lämnade in den till apoteket. Dom har i sin tur skickat in den till tillverkaren, och det är där det strular. De får inget klartecken från tillverkaren och då kan de inte ge ut medicinen till mig?

Jag måste säga att det känns förjävligt! Jag äter den där medicinen för att den gör så att trycket i mina ögon sjunker, och utan det kan jag förlora synen! Jag kan inte förstå att de får göra på det här viset?! Att man inte ska få sin medicin som faktiskt för mig är livsviktig! Det är 3 veckor sen jag lämnade in licensen och det har fortfarande inte hänt något!
 
Jag hoppas på att min läkare kan hjälpa mig när jag ska dit på måndag. Jag kan tänka mig att han inte kommer bli så glad över att få höra att jag inte fått ut min medicin :S
 
Bilden är från när jag låg sjuk efter en behandling i sommras. Det åskade så ungarna fick vara sitta i min säng och kolla ut genom det öppna fönstret på ösregnet och blixtarna. 
 
Om nån timme måste jag börja göra mig iordning, jag och Robin ska luncha tillsammans innan han åker iväg till jobbet. Jag funderar på om vi ska äta på Bålsta gästgivaregård, men jag hittar inte deras lunchmeny någonstans?
Jag måste säga att jag drar mig lite för att åka iväg någonstans, jag har så ont i exakt hela kroppen efter gårdagens massage!
 
Det är så illa att det till och med gör ont av att jag bara lägger handen på musklerna. Imorse när jag vaknade så kliade jag mig bak i nacken och höll på att skrika rakt ut, haha hon som masserade måste ha tagit ut alla sin frustationer på mig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0