Tråkig måndag

Helgen flög som vanligt förbi med världens fart och helt plötsligt står man här och det är en vanlig tråkig måndag igen. Helgen var iallafall himla bra!
 
I lördags hade vi Jocke, Malin och lilla Freja här på middag. Himla trevligt var det och deras lilla Freja är så himla söt! Sen när de hade gått hem vid 10 tiden så kollade jag och Robin på världens segaste film, nu kommer jag inte ihåg vad den heter... det kanske säger hur stort (litet) intryck den filmen gjorde på mig?
 
Sen i lördags så åkte jag och Marie in till gamla stan och åt på stortorgskällaren. Det händer ju inte så ofta att man åker in till stockholm och äter på restaurang utan varken man eller barn - så jag njöt!
 
Till förrätt tog jag deras röding med rimmad & ungsbakad blomkålspuré, gurka, rostad mandel & portvinsreduktion. Det lät ju hur gott som helst, men tyvärr var den inte alls god! Jag som vanligtvis älskar sån mat tyckte faktiskt att den var riktigt äcklig!
 
Till varmrätt tog jag deras rosastekt hjortfilé med potatis & västerbotten terrin, grädddragen savoy kål, lingonsky & friterad svartrot. Den var däremot hur god som helst! Köttet var helt magiskt och såsen till var fantastisk! En klar 10poängare!
 
Till desert tog jag Svenska ostar från svenska gårdar. Och det säger ju sig själv att en ostbricka inte kan gå fel :)
 
Efteråt så tog vi oss till Big Ben och kollade på Stand up. Helt perfekt sätt att avsluta kvällen på om ni frågar mig.

Syrran njuter av de olika ostarna
 
Nu borde jag verkligen ta mig ut på en promenad men jag har verkligen ingen lust alls! Jag vaknade med världens sämsta humör idag och hade helst av allt velat ligga kvar i sängen hela dagen och hoppas på att vakna på ett bra humör imorgon. Men med jobb, barn, hund och galna katter så går det tyvärr inte så nu sitter jag här vid köksbordet iallafall :P
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0