Påsk

Nu är det äntligen påsk! Elina blev alldeles till sig när vi plockade fram påskpyntet förra veckan och utbrast att påsk nog var hennes favorit högtid för det var så fina färger och så fick man rita fina påskkort. Emilia har kämpat på bra med sina påskkort, hon börjar även hon bli riktigt bra på att rita för att vara 5år!

Jag har köpt hem en massa påskgodis som jag hoppas kunna dela ut till söta påskgummor och påskgubbar som ringer på här. Jag älskar verkligen när det plingar på dörren och så står det så fint utklädda barn där utanför och önskar en glad påsk. Man kan riktigt se hur det lyser ur ögonen på barnen.
 
På lördag ska vi även ha lite gäster och då ska jag laga god påskmat, det blir inte så mycket med tanke på att jag jobbar fredag natt och behöver sova på dagen innan jag kan börja med maten. Sen börjar jag jobba igen kl 18. 
 
Men jag ser verkligen fram emot det, få äta precis vad jag vill och jag ska tillochmed fuska med efterrätt :D Funderar på om jag ska baka en cookie med choklad och kola, på bilden ser den ju verkligen gudomlig ut och jag har vart sugen på den bra länge. 
 
 
Nu är det dags att börja sminka barnen till påskkärringar, Viktoria är också här så det blir 3 små gummor som ska ut på äventyr.
 
Igår när jag gick ut på min promenad så följde Elina med på sin cykel, hon var riktigt duktig och cyklade 6km utan att gnälla! Pepsi höll dock på att dö då hon gärna ville springa efter Elina men hon har inte riktigt kondis för det :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0