Måndag

Efter en mysig helg så känns det faktiskt helt okej att det är måndag idag. 
Lördagen spenderades ju i stallet och i söndags var det familjemys.
 
Och vet ni vad jag och Elina gjorde i söndags? 
Vi var ute och joggade! Helt galet roligt och fruktansvärt jobbigt. Elina har blivit supertaggad av det och det är meningen att vi ska ut och jogga imorgon också om det inte är allt för dåligt väder. Målet är att vi ska kunna ställa upp i något familjelopp i vår/sommar. 
 
Sen på kvällen såg jag 3dje delen av Hungerspelen på bio. Har längtat efter den sen jag såg förra delen, tyvärr så hände det inte så mycket i filmen så den blev lite långtråkig. Men nu har jag sett den iallafall.
 
Dagens middag blev stekt kryddig kycklingfile som jag serverade med ungsrostade godsaker bestående av: morötter, potatis, paprika, marinerade champinjoner och coctailtomater. Till det hade jag gjort en tzatziki. Så himla himla gott!
 
Tzatzikin hade jag spätt ut med lite vatten för att hålla ner kalorierna. Smaken påverkas inte men den blir mycket rinnigare. Helt klart värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0