Sovrummet klart

Igår tapetserade jag det allra sista i vårt sovrum, så nu är det helt klart :)

Och herregud vad vi har slitit med det där jäkla sovrummet! Först så var det en garderobsvägg som stod där, den fick vi hjälp av några vänner att riva ner, så det var helt öppet mellan Emilias och vårat sovrum
 
 
Sen så byggde vi upp en vägg igen och gjorde på så sätt rummet något större så att vi skulle få plats med våran säng där inne.
 
 
Robin rev även ut det gamla golvet och la nytt.
 
Sen efter det så har jag spacklat och slipat därinne ungefär 1000 gånger! Till slut så gav jag upp och så satte vi nytt gips i hela rummet istället. Då behövde ju bara spackla och slipa alla skruvhål och skarvar.
 
Kommer ni ihåg att jag tog hit en gubbe som hjälpte till att spackla? Han var iallafall värdelös så jag fick gå och spackla efter honom för att det skulle bli bra - lagom roligt måste jag säga.
 
Nytt tak satte vi också upp
 
Till slut så blev vi iallafall klara. Och efter att ha grundmålat så målade jag väggarna i en ljus grå/beige färg och sen tapetserade jag 2 av väggarna i en underbar tapet från Cole & Son. 
 
Helt klart, bortsett från lister och liknande
 
 
 
 
 
 
Jag är så himla nöjd! Nu är det bara att sätta lister, fixa alla sladdar, köpa gardiner och nytt överkast till sängen kvar. Ja och sen köpa lite mer dekoration och göra det hemtrevligt. Sen tror jag att jag kommer att sova väldigt gott där inne :)
 
Är också himla nöjd med tvmöblern som jag monterade ihop igår och satte upp på väggen, det gjorde sig verkligen bra mot tapeten.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh så fint! Ni är så händiga! :)

2014-03-17 @ 12:41:42
Postat av: Linda

Tack Mikaela :)

2014-03-18 @ 18:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0