Älskade barn

Har jag sagt att jag har världens bästa barn? För det har jag verkligen! Jag tycker att det är helt otroligt att följa de här små människorna och se hur de dagligen utvecklas och att få ta del av deras tankar och funderingar.
 
Nu när vi har flyttat så har ju barnen bytt skola/förskola och för Emilia har det gått helt smärtfritt. Det nya dagiset är mycket bättre på flera sätt för Emilia och hon stormtrivs.

Tyvärr har det inte gått lika bra för Elina. Hon kommer från en liten klass på 14 elever (tror jag att det var) och i hennes nya klass är dom 22st. I Miu skolan var det lugnt, alla lyssnade och inge skrik - världens bästa klass helt enkelt.
 
 
Den nya klassen är högljudd, barnen står på bänkarna och skriker, lyssnar inte och är allmänt stökiga.

För Elina var det en chock att komma dit. Hon blev helt förfärad över att de inte lyssnade på fröken. Hon själv är en mjuk lugn tjej som vill lära, är uppmärksam och vetgirig. Så det blev en liten krock där.
Det gick så långt att Elina grät på mornarna och fick ont i magen, hon ville inte alls gå dit. Mitt mammahjärta gjorde så himla ont och det var riktigt jobbigt för oss båda. 
 
Nu har vi haft kontakt med både rektor och lärare så vi har arbetat oss förbi det värsta och Elina börjar tycka att det är roligt på skolan igen. Men det är inte helt bra ännu, och hon säger fortfarande att hon vill vara hemma med mig istället. Men förhoppningsvis kommer de att arbeta mer med de stökiga barnen och kunna ge mer arbetsro. De kommer dessutom flytta tillbaka till sina ordinarie lokaler till höstterminen och få förväntar jag mig att det ska bli mycket bättre.
 
Mina barn går självklart före allt, så om det inte kommer att bli bra så kommer vi att sätta Elinas behov före allt och flytta om det ska behövas. För mig är det självklart att mina barn ska gå först. Men förhoppningsvis kommer det inte behöva gå så långt, jag tror inte det. 
 
Elinas "avslutningssamtal" från Miu skolan. Fröken sa att Västerängsskolan kommer att få en riktig mönsterelev och att hon skulle vilja adoptera Elina för att hon va så go :)
Sånt värmer ett mammahjärta, det är så himla tråkigt att hon behövde sluta där. Speciellt nu när de gör om den till en Raoul Wallenbergskola :(
 
Älskade barn
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Men å, stackars liten! Håller verkligen tummarna att det blir bättre!!!!

2014-03-12 @ 14:00:04
Postat av: Anonym

Sådan mamma sådan dotter :) Jag beundrar dig verkligen för hur fin du är med dem!

Hoppas det blir bättre snart med skolan! Bra att du står på dig och tar det vidare :)

2014-03-13 @ 15:01:12
Postat av: Mikaela

Från mig :)

2014-03-13 @ 15:01:36
Postat av: Linda

Christina - det har ju blivit mycket bättre och jag hoppas att det snart blir helt bra :)

Mikaela - Tack vad snäll du är, det är klart att jag känner Elina och vet hur hon är och hur hon agerar - men det är alltid skönt att höra att hon visar samma sidor även i skolan :) Nu får vi bara hoppas på att det blir lika bra i nya skolan.

2014-03-14 @ 08:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0