Renovering pågår

Nu håller vi på att renovera för fullt i nya huset. Vi har dragit ner alla tapeter och nu håller vi på och spacklar och slipar, och spacklar och slipar och spacklar och så slipar vi lite till.
Det är vardagsrummet, köket, hallen och 3 sovrum som vi ska göra detta i. 
 
Jag har insett att det inte finns en chans till att jag kommer hinna med att tapetsera innan vi flyttar in. Men om vi hinner med grundarbetet så är jag nöjd. Själva tapetseringen kan vi göra när vi väl bor där, men det går inte att bo där när man spacklar och slipar.
 
Vi har satt nytt tak i vardagsrummet, det saknas bara ett par plattor sen är det klart. Sen håller jag även på att måla taket i resten av huset - och det måste också göras innan vi flyttar in.
 
Sen har vi rivit en vägg mellan 2 sovrum. Där ska vi sätta upp en ny vägg, sätta nytt tak och lägga golv.
 
Som ni förstår så har vi fullt upp! Jag har ingen aning om hur vi ska hinna med att flytta om 11 dagar. Speciellt med tanke på att vi inte har packat en enda pryl ännu :S
 
Vardagsrummet innan vi började
 
River tapeter
 
Sätter upp nytt tak
 
Nästan helt klart nu
 
Målar väggarna vita för att se hur mycket spackel som behövs
 
Spackling och slipning i hallen
 
Halva väggen borta
 
Hela väggen borta
 
Spacklar i Elinas rum
 
Har beställt tapeter till hallen från Midbec, om vi nu någonsin blir klara med grundarbetet...
 
Imorgon ska jag tillbaka till huset och måla de spacklade väggarna i hallen för att se om det behövs spacklas en 3:dje gång. Sen måste jag försöka städa undan allt damm och skit som är överallt, ni anar inte hur mycket damm det blir av det här! Det känns som om jag aldrig kommer få bort det. Sen måste jag försöka hinna med att måla taken i hallen plus köket... ahh hur ska jag hinna allt?!
 
Plus det här så ska Emilia hälsa på i sitt nya dagis på torsdag och Elina ska hälsa på i sin nya skola på fredag. Det känns som om jag får sova när jag blir gammal...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0