I stallet med ungarna

Idag åkte jag och Robin iväg med ungarna till stallet för att låna 2 ponnys och låta ungarna rida ut på. 
Min mamma följde också med för att leda lilla Pontus då Robin är rädd för dom. Inte för att jag förstår hur man kan vara rädd för lilla Pontus, han är ju nästan som en stor hund :P
 
Det var iallafall hur mysigt som helst. Elina var superduktig på att rida, trots att det var hennes första gång. Hon styrde Oskar själv och imponerade på oss alla. LillBodil tröttnade i slutet och ville inte alls rida mer, medan Elina helst hade velat fortsätta :P

Båda ungarna fick prova på att trava, och Emilia skrattade som aldrig förr. Det är så himla härligt att höra sitt barn skratta ända från hjärtat, ingenting gör mig lika glad och lycklig som det.
 
När vi sen kom hem, var vi alla både trötta, frusna och hungriga. Då var det riktigt lyxigt att få komma hem till kalvgrytan som hade fått koka sig klar medan vi var i stallet, perfekt med gryta när man är borta!
 
Nu ska vi alla snart mysa ner oss i soffan och kolla på en film. Tända upp en massa ljus och krypa ner under en varm filt låter helt rätt nu i mina öron.
 
Hoppas ni alla har en lika fin lördag som jag.
 
Försök få ren den här lilla skitgrisen om du kan :D
 
Båda mina ridtjejer är redo för äventyr
 
Elina på Oskar
 
Emilia på Pontus
 
Det var underbart att få presentera den här världen för tjejerna, det ska vi snart göra om!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0