Tapet, måla och förlorad budgivning

Just nu känns allting en aning hopplöst. Jag och Robin letar hus för fullt och i förra veckan så hittade vi ett hus som vi båda älskade! Det låg superbra till med massa barn i området, fina lekställen och huset var nyrenoverat, hade två garage och en underbar tomt. Men tror ni att vi vann bugivningen? Nej! 
Utgångspriset var 2 975 000, vi budade 3 000 000 men det såldes för 3 150 000
 
Om man ska se något positivt i det hela så är det väl att vi har mer tid för att fixa iordning vårt hus. Men vi har bestämt oss för att bara fixa lite ytskickt. Vi struntar i att lägga om taket och renovera badrummet, istället lägger vi dom pengarna som en kontantinsats i det framtida huset. 

Så nu har jag tapetserat om i hallen och allrummet. Tyvärr så tappade jag min mobil i golvet så att den funkar inte, och där ligger alla bilderna på före, under tiden och efter. Men lyckades hitta några gamla bilder iallafall.
Efter att ha förlorar budgivningen vart det himla skönt att ta ut all frustation och ilska på tapeterna. Terapiarbete!

Hallen före
Allrummet före
 
Efter
 
 
 
Jag vet att bilderna är dåliga, men jag orkar inte ta nya just nu.
 
Jag och Robin har också tapetserat om Elinas rum. Tyvärr har jag inga förebilder, men såhär ser det ut nu iallafall.
 
I torsdags så passade jag även på att tapetsera om i vardagsrumet när Robin jobbade
Före
 
Efter
 
Sen tidigare har vi ju den matchande randen på andra sidan väggen
 
Nu håller jag på att måla om alla lister runt dörrar och fönster. Herregud vilken skillnad det blir. Sen ska jag även måla om alla dörrar så att de blir vita istället för gula.
 
 
När jag är klart med allt målande så ska Robin sätta upp lister i tak och golv. Vi ska även byta ut vår fula ytterdörr mot våran nya fina ytterdörr som väntar ute i förrådet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0