Vi har köpt hus

För en månad sen så köpte vi ett nytt hus i Bålsta. Det kom väldigt hastigt på och det är först nu som det börjar sjunka in. 

Jag var hos frisören när Robin såg att huset precis kommit upp på hemnet. Så när jag kom ut därifrån så hade jag både missade samtal samt sms från honom om att han hade hittat ett hus! Det låg i samma område som vi vill bo i, enplansvilla med källare på sammanlagt 206kvm och utgångspriset var 1 995 000kr 

Robin hade redan ringt mäklaren och bokat en förhandsvisning några dagar senare. Men jag visste att det skulle komma många fler spekulanter om vi väntade, så jag ringde upp mäklaren och sa att vi vill köpa huset nu idag och att vi är villiga att höja utgångspriset samt betala besiktningen om vi får skriva papper idag.

Mäklaren ringde då till säljarna och ordnade en visning samma dag. Tyvärr var det också 2 andra som hade hört av sig om intresse så de skulle också få en visning, helt galet med tanke på att huset bara hade legat ute ett par timmar. 

Huset visade sig vara riktigt bra, bra planlösning, underbar plan tomt mot allmänning och de stora sakerna är redan gjorda som nytt tak, nya fönster och så är det omdränerat. Det är en del att fixa med huset, men ingenting som känns övermäktigt eller svårt. 

Tyvärr var det inte bara vi som ville ha det, utan det blev en liten budgivning, som tur var hade de andra inte lånelöfte på mer än 2.3 så vi vann budgivningen som slutade på 2 315 000kr 

Så 9 timmar efter att vi såg att det hade kommit ut på hemnet så skrev vi papper :D 

Jag är så glad över att vi hade en sån tur! Nu i efterhand så frågade jag mäklaren om det var någon mer som hade hört av sig och visat intresse för huset och han berättade att det hade ringt minst 10 personer efteråt och en del hade blivit arga över att det redan var sålt.
 
Så ja vi gjorde en riktigt bra affär. Hade vi väntat så hade det garanterat blivit mycket dyrare.
 
Den 7 Januari får vi nycklarna
 
 
 
 
Tomt mot allmänning
 
Hallen, här ska tapetseras
 
Badrum, som jag gärna vill göra om i framtiden
 
Elinas rum, som ska få nya tapteter som hon själv får välja ut
 
Vårt sovrum, med utgång till altanen
 
Emilias rum, där vi ska slå ut väggen och göra hennes rum större. Och självklart tapetsera.
 
Framtida klädkammare
 
Del av vardagsrum, som ska tapetseras och så ska vi sätta vitt tak
 
Andra delen av vardagsrummet, älskar de stora fönstrena samt altandörren som är helt i glas
 
Köket som definitivt ska göras om
 
Matplats, det röda ska bort och nya tapeter ska dit
 
Gillestugan på nedervåningen
 
Oh vad jag vill flytta nu!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Spännande att se hur fint ni får till detta :) Galet vad fort hela köpet gick =/ Det måste ju varit så att ni knappt förstod det själva?

Svar: Så var det verkligen, jag har fortfarande lite svårt att förstå det och det känns så konstigt att vi faktiskt snart ska överta det.
lindaha.blogg.se

2013-12-01 @ 17:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0