Dags att flytta

Ni anar inte hur mycket tankar, ångest och funderingar jag har över vårt boende. 

Först tänkte vi att vi skulle bygga ut och totalrenovera det här huset som i bor i nu. Sen ångrade jag mig då det blir alldeles för dyrt och kommer ta för lång tid.

Sen planerade vi att bygga ett helt nytt hus. Började kolla in tomter och kontaktade husleverantörer för offert och allt sånt. Men sen såldes tomten som vi var intresserade av, och de andra har inget bra läge.

Och nu har jag börjat fundera på att flytta tillbaka till Bålsta. Jag saknar faktiskt närheten till allting, även om det är Bålsta så känner jag mig faktiskt hemma där. Var ska vi annars flytta liksom? 

Så vi har börjat åka runt i olika områden i Bålsta för att kolla vart vi kan tänka oss att bo. Vi ska faktiskt på en visning på söndag på ett hus som ligger i Ullevi. Huset verkar toppen, men vi har kollat in läget och huset ligger så till att vi kommer ha grannar runt hela huset och det är inte så lockande. Annars så gillar vi båda åsen och områden omkring där. Och man kan alltid gå på visningen :)

Vi var också intresserade av ett hus som precis såldes vid Annehill också, men det var alldeles för mycket renovering att göra. Nu vill vi gärna ha ett hus som är klart, eller nästan klart iallafall. 
Hagviken kikar vi också lite på, underbart läge vid sjön och det verkar vara många barnfamiljer som bor där. Enda saken är väl att det känns som om det ligger ganska avsides?

Men det är så svårt! Jag känner mig så osäker och jag vet inte riktigt vad jag vill. Tänk om vi flyttat tillbaka till Bålsta och så trivs vi inte där heller? Vi kan ju inte flytta runt med barnen hela tiden heller...

Vart ska vi ta vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0