Vabbruari

Barnen är sjuka nu igen, vilket innebär att jag måste stressa hem från jobbet på morgonen när jag har stigit av mitt nattpass och åka hem och ta hand om sjuka, gnälliga, febriga ungar. 
Det är tur att de är ganska snälla iallafall, så jag fick faktiskt ligga i sängen och sova i ett par timmar medan de underhöll sig själva på morgonen. 

Jag försöker trycka i ungarna en massa frukt och grönsaker för att de ska hålla sig friskare, men jag vette sjutton om det fungerar? Men jag tycker ju det med tanke på vilken mäng de får i sig?

Igår såg fruktskålen ut såhär

Idag sen den ut såhär

Såna här mängder går det åt dagligen hos oss, och då är det bara barnen som har ätit ur den. Plus en massa grönsaker. Så försvinn baciller försvinn!

Så idag har vi roat oss med att kolla på film, bygga med lego, pusslat och pysslat. Allt för att försöka underhålla sjuka barn.

Legobyggande pågår


Klipper och tejpar


Och det roligaste av allt är att ta kort på oss tillsammans







 
Nu har Elina börjat må riktigt dåligt igen och vill att vi ska gå in i min säng och kolla på barnprogram tillsammans. Så det är lika bra att lyda lillchefen och krypa ner under täcket och mysa med mina små febertoppar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0