När det inte går framåt går det bakåt

Jag var på återbesök hos läkaren för 2 veckor sen för att prata igenom diagnosen och kolla igenom mina provsvar.
Läkaren trodde att mina provsvar skulle vara bättre än förra gången då jag har börjat med medicin, men istället hade det blivit sämre... Så nu har de dubblat dosen så får vi se om ett par månader om min kropp har svarat bättre på medicinen då.

Tumören har dessutom växt, så nu har de skickat en remiss till sjukhuset så att de ska kolla upp den med ultaljud för att se om jag behöver operation eller inte. 

Dessutom så är mitt hjärta påverkat av det här. Eftersom ingenting i min kropp fungerar så pressas hjärtat att arbeta hårdare, och följden till det är att jag har fått högt blodtryck. 
Förhoppningsvis så hjälper medicinen mot det nu när vi har dubblat dosen, men om det inte gör det så måste jag börja äta medicin mot det också :(

Inte någo vidare positiva besked med andra ord...

Jag fick också veta att sjukdomen utlöstes under min graviditet med Emilia. Så det har ju faktiskt gått lång tid innan vi började behandla det, 3år ungefär. Så det kanske inte är så konstigt att det har gått så långt som det har gjort.

Håll tummarna för att det börjar gå framåt nu för mig, jag behöver verkligen det.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Linda! Jag försökte messa dig men jag vet inte om det kanske inte kom fram eller om du av någon anledning inte orkat svara. Jag skriver här också.

Jag håller båda tummarna för att du blir helt bra snart och jag tänker på dig.

Kram, Mikaela

2012-10-02 @ 14:33:27
Postat av: Mikaela

Hej tjejen!

Har du varit på ultraljudet? Jag tänker på dig!

Kram

2012-10-15 @ 17:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0