Laga med Linda

Dom följande dagarna ska ni få följa mig i köket, jag gör ett litet experiment och hoppas på att få inspiration och en massa nya recept.

Dagens: Sejfilé i paprika och basilikasås

Förberedelser: sejfilé, skivad morot med hackad vitlök, paprika som ska rostat i ugnen


Fräs morot och vitlök i smör tills morötterna blir mjuka


Häll i de krossade tomaterna, och paprikan som du har rostat i ugnen


Mixa allting till en slät sås


Tillsätt creme fraiche och sejfile och låt sjuda några minuter.

Resultatet



Utvärdering
Barnen totalvägrade äta maten, och tyckte inte alls att det var gott. Jag själv tyckte att maten var okei, men absolut ingen favorit. Det här är ingenting som jag kommer att göra om iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0