Laga med Linda del 7 och 8

I tisdags fick Elina bestäma vad vi skulle äta och valde då strimlad potatis med fläskfilé och pepparsås. 

Skala och strimla mjölig potatis. Krydda med vitlökspulver, salt och peppar. Häll över lite smör eller olja och blanda. In i ugnen tills potatisen blivit mjuk


Putsa filén och skär den i skivor


Stek köttet med valfri krydda


Värm såsen, jag vet att det är fusk att använda färdig sås men den här är faktiskt himla god trots det.


Servera tillsammans med sallad

Utvärderin: Gott som vanligt, Elinas absoluta favoriträtt

I torsdags åt vi kassler i currysås med pasta. Perfekt mat till vardags då det både går fort och är gott.

Skär upp kasslern i kuber och stek lite lätt, krydda med curry, svartpeppar och paprikapulver


Häll på creme fraice och en klick currypasta, jag använde red currypasta.


Tyvärr har jag ingen bild på hur det såg ut när det var klart. Men servera tillsammans med pasta, gärna bandspagetti. Vi hade även broccoli till. Det kanske inte ser så gott ut på bilden, men tro mig, det är verkligen supergott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0