Vi är lyckligt lottade

Det är mycket just nu och jag har inte samma ork som tidigare, så ni får stå ut med att bloggen inte uppdateras så ofta. Jag har inte så mycket att skriva här heller, har lite funderingar på om jag ska sätta lösen på bloggen så att bara mina närmaste har möjlighet att läsa. Men egentligen så skulle jag nog inte skriva mer då heller.

Just nu tänker jag väldigt mycket på de människor som inte har det lika bra som oss i samhället. Jag brukar alltid tänka på det, men det har blivit mer på sistone och samvetet äter upp mig. Jag vill göra något, men jag vet inte riktigt vad?

Jag har samlat ihop en massa kläder, bla varma vinterjackor till både till vuxna och barn och kört iväg till ett nyöppnat ankomstboende för nyanlända asylsökande här i ekolsund. Där vet jag ju garanterat att kläderna kommer till användning. När jag och mamma var där så berättade dom att de går i tunna kläder/skor och kan knappt vara ute, och en liten bebis hade bara kläderna hen kom i :(

Men jag vill göra mer. Jag skulle vilja hjälpa dom barnen som inte kommer få en enda liten julklapp i år. Samtidigt vet jag ju att jag inte kan göra så mycket. Man måste ju känna till dom människorna som behöver hjälp, och det gör inte jag. Jag ringde till kommunen men de kunde inte heller hjälpa med någon information.

Jag ska iallafall göra en ytterligare rensning i förrådet och skänka mer till ankomstboendet, Varför ska jag ha en massa kläder liggandes i förrådet när de kan komma till nytta och värma någon som fryser?

Mina ungar är lyckligt lottade som slipper frysa och alltid får magen full av mat


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så fin Linda! Känner att vi har många gemensamma tankar och funderingar. Vi får prata mer om det på fredag :)

Kram

Svar: Man måste ju försöka hjälpa till iallafall, syns imorgon :)
lindaha.blogg.se

2012-10-30 @ 19:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0