Rensat ut frysen

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och rensat ut frysen! Herregud vad jag samlar på mig saker som vi sen aldrig använder utan jag får slänga istället, sånt jäkla slöseri!

Men nu ska det bli ändring på det! För nu har jag rensat och slängt en massa mat som har legat där alldeles för länge. Herregud jag fyllde liksom en stor papperspåse med ryggbiff, fläskfilé, stekar, köttfärs, lax och liknande. 
 
Men nu har jag sorterat det som blev kvar, och så ska jag faktiskt börja planera middagen efter det som finns i frysen! Nu finns det egentligen inte så många olika saker längre, men man kan ju göra en massa olika rätter fast man använder samma råvara.

Nu måste jag bara frosta av frysen och torka ut den, men jag drar ut på de då jag hoppas på att vi snart köper ny kyl och frys och då slipper jag ju det ;)

Allt som jag slängde


Såhär ser det ut i min frys nu

Örtkryddor, sparris och liknande

Snabbmat som pommes, köttbullar och en påse hembakta bullar 


Fläskfilé, olika sorters korvar och glasspinnar till ungarnas stora glädje


Massor av älgköttfärs och ekologisk nötfärs
Massor av lax


En hel låda med kantareller


Och så olika sorters grönsaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0