Sorg :(

Idag var det förskolans dag på ungarnas dagis så vi hade en jättemysig picnic där och såg på när ungarna hade en sångförställning för alla föräldrarna. Efter det hade de ställt upp ett vernissage för att de grejer som de hade gjort. 
Elina var såklart superstolt och båda ungarna tyckte att det var supermysigt. Tyvärr missade Robin det då han var tvungen att jobba :(

Sen när vi hade åkt hem så fick jag efter 2 timmar ett samtal från Ossians mamma att dagis brann! Så jag och Elina åkte ner för att kolla vad som hände. När vi kom så möttes vi av ett övertänt dagis. 

Allting är alltså totaltförstört. All dokumentation om barnen, alla framsteg, alla foton, allting som barnen har skapat... Ja precis allting! 

Elina sa inte så mycket i början men efter en stund började hon störtgråta och var helt otröstlig. Hon var så ledsen över att hennes älskade dagis brann och sa saker som "mitt liv är förstört" När vi sen var hemma så grät hon så mycket att hon hyperventilerade. Mitt stackars lilla barn :( Bodil låg tack och lov och sov då hon somnade redan vid halv 6 tiden. 

Jag och Elina åkte till centrum tillsammans och köpte en varsin glass som vi satt och åt på medan vi pratade om vad som hade hänt. Och nu så verkar hon inte vara ledsen längre, fundersam och sorgsen är hon men inte så panikledsen som hon var i början.

Vi har också gått över till grannhuset, där 2 av hennes pedagoger bor, och pratat lite. Elina var väldigt orolig över att de hade skadat sig i branden så det var skönt för henne att se att de inte var det.

Jag själv känner mig jätteledsen. Vårt underbara dagis är borta! Men det värsta av allt är all dokumentation är borta. Allting som handlar om mina barns framsteg och allting de har skapat har brunnit upp :(

Så imorgon stannar jag hemma med mina tjejer. Elina är så pass medtagen att det inte finns på kartan att jag skulle sätta henne i den tillfälliga verksamheten som komunen har fixat fram till imorgon. 

Så här såg det ut alldeles innan


Och så ett par timmar senare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0