Mitt lilla barn

Idag så ringde de från Emilias avdelning på förskolan och när jag såg att de var de som ringde på mobilen så trodde jag direkt att Emilia hade blivit sjuk. Riktigt så var det ju inte, men det var ju tyvärr inget positivt iallafall.

Min lilla tjej hade blivit kattbiten och riven ute på gården. Det är en katt som brukar hänga där då och då, och jag har alltid trott att den har vart snäll. Så var ju tydligen inte fallet då pedagogen berättade att den brukar söka sig till barnen och låta sig klappas, sen kan den hugga helt plötsligt.

Så jag ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag måste ta henne direkt till läkaren då kattbett kan vara riktigt farliga. Så det var bara att åka direkt till förskolan och hämta lilla Bodil och vidare in till vårdcentralen här i Bålsta.

Väl på plats så fick jag nästan direkt träffa en läkare som tog en titt på hennes hand. Hon konstaterade att hon redan hade blivit infekterad i handen och skrev ut antibiotika som hon ska äta 3gånger om dagen i 10 dagar. 
Läkaren berättade också att kattbett i handen är speciellt farliga då vi har mycket senor där, och går infektionen över i dom så kan det ta väldigt lång tid innan man blir frisk.

Som tur är så verkar Emilia inte ha ont i handen eller nått sånt. Nu ska vi bara hålla ögonen öppna så att hon inte får feber eller liknande. 

Jag blev lika bekymrad när jag fick höra att hon blivit kattbiten som Bodil ser ut på den här bilden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0