älskade unge

Ikväll när jag och Katta var på väg hem från bion så började vi prata lite om när jag blev gravid med Elina och mina tankar fortsatte att vandra efter att jag hade släppt av henne.

Jag är så otroligt glad och lycklig över att jag blev gravid just då med just henne. Hon är en helt underbar liten människa fylld av charm, klokhet, vänlighet och empati. Behöver jag ens säga att jag är otroligt stolt över att just jag är hennes mamma?

Hennes funderingar får tillochmed mig att tänka efter en extra gång och jag kan svära på att hon är 100 gånger klokare än mig många gånger. Hur ett sånt litet barn kan vara så otroligt snäll och underbar är otroligt.

Om jag inte hade blivit gravid med henne så hade jag och Robin troligtvis inte vart tillsammans nu. För vi har verkligen fått kämpa med våran relation för att nå hit vi är just nu, och vi fortsätter att kämpa för jag är helt övertygad om att det är det man måste göra för att ett förhållande ska kunna hålla.
Men hade vi inte fått barn så hade vi troligtvis gett upp och gått skilda vägar, och då hade vi inte haft det vi har idag. Det är så mycket lättare att ge upp utan att ha kämpat ordentligt när man inte har barn.

Jag hade heller inte haft min underbara lilla Emilia. Världens gladaste och charmigaste unge, min lilla booouudyy <3 Hur skulle jag någonsin kunna leva utan att ha en galen monster bebis som tultar omkring och skrattar för sig själv?

Ja hela mitt liv hade sett helt annorlunda ut och jag hade förmodligen inte vart i närheten av så lycklig som jag är nu.

Jag har självklart fått välja bort saker och "offrat" andra men det gör ingenting, för ingenting som jag har förlorat har vart ens i närheten så bra som det jag har nu. Eller nja min gamla kropp hade det ju inte gjort någonting om jag hade fått behålla :P

Och allting började med att en liten mini Elina bestämde sig för att komma till oss.

Jag hade inte kunnat vart lyckligare.

Elina ett par veckor gammal


Jag och Elina 1.5 månad


Elina 4.5 månad, min pirat med världens spinkigaste ben, och halva lilla Diva


Elina ett halvår, en aning tjockare :P

Elina 7.5 månad
Elina 1.5år med en liten tofs


Ända sättet att få henne att sitta still


Elina 1 år 9 månader med pippitoffsar
Elina 2år


Elina blir storasyster


Sådan mor sådan dotter


Elina 2.5


Återigen sådan mor sådan dotter
Elina 3år



Jag är så otroligt glad och tacksam över att hon kom till mig och gjorde mig till den personen jag är nu och gav mig det livet jag lever nu. Utan henne hade inte någonting funnits.
Även om hon ger mig gråa hår och retar mig till vansinne så är hon, och självklart Emilia, det absolut bästa jag har - och någonsin kommer att ha.

Underbar person - Underbar dotter - Underbar storasyster

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Awww vilket superfint inlägg linda. Det kom lite tårar i mina ögon. Det är precis så man ska känna som mamma!

2011-03-04 @ 11:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0