Nu smäller det

Ja det är nu i helgen som vi ska lämna vårat hem här på Stallbacken och flytta in på Munkvägen.
Det känns sådär måste jag säga. Det känns jättekul att vi äntligen ska få flytta in där efter att ha haft det i 2 månader utan att faktiskt bo där. Plus att det känns som om vi verkligen kommer trivas.

Men...

Det är fortfarande kaos där inne. Köket är försenat så det kommer eventuellt komma nästa vecka. Så vi har inget kök och det sticker ju upp diverse sladdar och avlopp ur golvet så det är ju inte direkt barnvänligt.

Men golvet är iallafall helt klart, så nu är det nytt golv i vardagsrummet, köket, hallen, vårat sovrum och allrummet.
Det kändes helt onödigt att lägga nytt golv i barnens rums då de endå leker med leksaker som repar golvet.

Sen ska vi bygga upp en vägg i allrummet så att vi får ett kontor där (läs datarum åt Robin)
Plus alla småfix som att fixa lister och liknande. Men det är sånt som får komma med tiden.

Robin är ute i Skokloster nu och ska försöka få upp det sista på väggen i köket och jag hoppas att han hinner klart så är det också gjort. Sen gäller det att städa järnet imorgon så att man kan börja köra möblerna.

Så försöker ni få tag i mig i helgen och inte lyckas så vet ni vad jag håller på med ;) Känner ni er sugna på att hjälpa till eller passa 2 otroooligt snälla och lugna barn så är det bara att hoja till ;)

Såhär vacker blir man när man lägger golv




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0