Linda Svarar

Jag har fått en del frågor efter mitt inlägg om att jag pulvrar såhär kommer svaren.

Försvinner inte dina muskler när du pulvrar?
Nej genom att man äter mindre än 50g kolhydrater om dagen så går kroppen in i ett tillstånd som heter Ketos, vilket innebär att kroppen förbränner fett som bränsle istället för att använda kolhydrater som kroppen vanligtvis använder som kroppens bränsle. 
Så så länge du äter dina påsar som du ska så skyddas dina muskler.

Du kommer ju gå upp i vikt igen när du börjar att äta
Ja detta är väl en av de vanligaste påståendena man får. Det folk verkar glömma bort är att du kommer gå upp i vikt igen oavsett på vilket sätt du gått ner så länge du inte lägger om dina vanor som du hade innan.
Tex om du väljer att gå ner i vikt genom att minska dina portioner och börja motionera. Men om du sen slutar att motionera och ökar portionerna så går du ju upp i vikt, inte sant?
Det är samma sak när du dricker shakes. Om du går tillbaka till att äta för mycket och motionera för lite så går du ju givetvis upp i vikt. Att pulvra är ingenting som du ska göra hela livet, utan enbart ett sätt att gå ner i vikt på.
Sen så gäller det ju att du lägger om dina vanor när du sen börjar äta riktig mat!

Du ska helt enkelt inte äta mer än vad du gör av mer, enkelt eller hur?
Så folk som tror att man går upp allting igen när man börjar äta är helt enkelt okunniga.

Jag vet flera stycken som har gått ner i vikt med hjälp av pulver och sen hållt vikten med bra mathållning och motion.

Du kommer ju få näringsbrist
Nej. Pulvret innehåller precis allting du behöver få i dig dagligen och det är inte ovanligt att man får i sig mer av de nyttiga när man pulvrar än när man inte gör det pga ensidig kost.

Det är faaaarligt att pulvra
Nej det är testar på akademiska sjukhuset och är alltså godkänt och rekommenderas till och med av läkare


Har ni några fler frågor så är det bara att ställa dom :)

Varför jag själv har valt det här är för att det funkar så otroligt bra för mig. Jag älskar att befinna mig i ketos och känner mig pigg och full av energi (för det mesta iallafall) Dessutom ger det snabbt resultat och bara det är sporrande!

Hur kunde det då bli såhär?
Jo jag hade grym foglossning när jag var gravid vilket resulterade att jag knappt kunde gå. Jag låg alltså i soffan större tiden av dygnet och ni anar inte hur deprimerande det var. Jag mådde skit rent ut sagt och vad gjorde jag då - jo jag unnade mig goda saker.
Och att vara helt stilla i nästintill 9 månader i kombination med en massa gott resulterade givetvis i en hel del viktuppgång. 

Men nu är det 1 år sen Emilia föddes och jag känner mig redo att äntligen ta tag i saken och jag unnar mig faktiskt att äntligen må bra över mig själv! Att få titta mig i spegeln och känna "fan vad snygg jag är" 

Alla metoder till att gå ner i vikt......

Viktväktare
Gastric By Pass
Viktklubb
Atkinson
Gi
Lchf
Pulver
mm

... är bra så länge personen är bra.




Kommentarer
Postat av: Christina Plahn

Håller helt med dig. Man ska köra på det man trivs bäst i och TROR på! Annars funkar inget!



=)

2011-01-19 @ 17:28:08
Postat av: Ante

Hejja Linda :D Jag håller på dig!

2011-01-20 @ 06:25:32
Postat av: Linda

Christina - Men visst är det så, man måste ju verkligen gå in för det och alla människor passar inte för samma saker.



Ante - Tack! Den här gången ska jag lyckas ;)

2011-01-20 @ 13:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0