AAAHHHH

Jag blir galen på huset i Skokloster, det är helt sjukt hur jäkla mycket det krånglar!
Så fort jag och mamma har bestämt oss för att göra en sak så går det inte som vi vill. 

Som tex igår efter middagen så tänkte vi åka tillbaka till huset och göra grunmdarbetet i Emilias rum så att vi skulle kunna måla det idag. Det skulle vara en lätt sak att göra då Robin och Ante hade rivit ner tapeterna så de skulle bara vara att tapetsera upp easycover tapeten, lätt gjort....

Tror in att det funkade eller, nej!!

Problemet var att de hade bara rivit av den ena delen av tapeten, så underlaget av den andra tapeten satt ju fortfarande kvar. Och när man limmade på den så blev den ju givetvis alldeles bubblig. Så det funkade ju inte.
Så då blev vi tvugna att ta en gammal handduk med vatten och blöta ner tapetjäklarna och sen stå med en jäkla spackelskrapa och skrapa bort tapeterna från väggarna.
Jag höll på att bli galen, de satt ju som berget! Den översta delen av tapeten som de redan hade rivit bort är ju lätt att dra loss, det svåra är ju att få bort den delen som är limmad mot väggen.
Men efter 4 (!!!) timmars skrapande så är de nu borta och jag spacklade och gjorde fint så nu är det bara att måla.

Det roliga är att det ser likadant ut i Elinas rum så vi kommer ju få skrapa där också :/

Sen är ju huset utbyggt i sektioner vilket resulterat i en inte så rak och jämn vägg....
I köket/vardagsrummet har jag spacklar, slipar OCH haft upp en easycover tapet, men tror ni inte att det är ojämt iallafall?! Men nu skiter jag i det, för det ända sättet att få bort det är om vi lägger en ny vägg ovanpå den gamla och det blir för dyrt. 
Så idag ska vi grundmåla vardagsrummet/köket och förhoppningsvis hinna med att lägga första strykningen av riktigt färg också.

Sen ska vi hinna med att grundmåla Emilias rum, och kanske hinner vi med första strykningen där också?

Får vi tid över kan vi ju alltid riva tapeter i Elinas rum och spackla där...

Men nu ska jag mysa med mina ungar en timme innan jag måste åka och köpa färg och sen vidare ut mot Skokloster. Jag har så jäkla dåligt samvete mot Emilia att jag bara träffar henne en kort stund per dag de här dagarna jag är ute i Skokloster :( Elina förstår ju varför jag är borta men det gör ju inte Emilia, min lilla bebis.

Men hon får ju ett fint rum iallafall.

Kommentarer
Postat av: Nina

Slipa på tapeten, sandpapper på skaft så tar du överlappande kanter och andra ojämnheter. Det som behöver tas bort kommer försvinna!



Att stå och blöta och skrapa kan ju ge vem som helst gråa hår, hua!

2011-02-21 @ 09:05:08
Postat av: Linda

Ja det hade ju funkat om det bara var kanterna som behövde tas bort.

Men tyärr så bubblade sig tapeten under när vi försökte måla/tapetsera över, så vi var tvungna att dra bort allt jäkla skit.



Hade det bara vart ojämt men suttit fast ordentligt på väggen så hade jag smällt upp en easycover tapet och sett glad ut :P

2011-02-21 @ 19:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0