funderingar

Idag är en dag som jag kommer få tillbringa med mina underbara barn! Jag träffar dom på tok för lite enligt mig. Skolan tar upp alldeles för mycket tid! Då börjar jag ju fundera på hur det kommer att bli sen när man börjar jobba? Kommer jag aldrig få träffa mina barn, förutom för på helgerna?

 

Hur kan det vara meningen att man ska jobba mellan 8-5 behöva åka hemifrån vid 7 och komma hem vid 6.

Då hinner man träffa barnen 2 timmar innan de ska gå och lägga sig. USCH det är fruktansvärt.

Jag är så glad över att vi aldrig har behövt ha det så för Elina. Hon är 3år nu och har aldrig behövt gå heltid på dagis. Förhoppningsvis kommer det bli desamma för Emilia. För om jag fortsätter att plugga så kommer hon inte heller behöva gå heltid.

 

Det bästa vore ju om jag kunde hitta ett jobb där jag börjar 6 och slutar 3. Det hade vart perfekt!

Eller om jag vann på lotto, det hade inte heller vart dumt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0