Om att känna åtrå

Får man känna åtrå mot andra personer om man är i ett förhållande?

Ja ställer man den frågan till 100 personer får man säkert 100 olika svar. Alla har sin egna personliga åsikt om ämnet men här är iallafall min:

Ja det är självklart att man får det!

Man slutar inte att se att andra människor ser bra ut bara för att man hamnar i ett förhållande.

Jag kan då absolut se en kille och känna MUMS ;)

Jag tror att det enbart är hälsosamt att man kan fortsätta kolla på, och dagdrömma om andra förutom sin partner. För man väljer ju ändå att stanna kvar, eller hur? Skulle man verkligen vilja ha den andra så skulle man ju inte stanna hos sin partner.

Vi är ändå bara människor. 

Sexuella varelser som faktiskt kan, tro det eller ej, känna attraktion och intresse för andra människor än den man har ett förhållande med.
Det är när man väljer att göra något mer som det blir fel.

Det är klart att jag vet att Robin tycker att andra är tilldragande än bara mig. Att jag skulle tro någonting annat skulle ju bara vara naivt. Men han väljer att stanna hos mig.
Likadant som att jag stannar hos honom trots att jag kan vara attrakterad av någon annan.

Jag tror absolut inte att Robin jämt tänker på mig när han fantiserat, jag gör då inte det.
För hur tråkigt skulle det inte vara om man inte ens fick fantisera om andra?

Jag älskar Robin men det är klart att jag också finner andra människor tilldragande!

Mer flirt åt folket!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag håller helt med dig Linda. Bra skrivet!

2010-11-16 @ 20:35:53
Postat av: Camilla

Det håller jag med dig om, det där är lite tabu så det är kul att du vågar ta upp ämnet. Speciellt för oss mammor tror jag att det är så att man inte förväntar sig att vi fortfarande kan bli attraherade. Underbart med så ärliga inlägg :)

2010-11-18 @ 20:53:59
Postat av: Linda

Tack då är det inte bara jag som tycker såhär då :)

2010-11-18 @ 21:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0