Har köpt ett hus

För ett par dagar sen såg Robin ett hus på hemnet som låg ute i Skokloster. Jag har alltid sagt att jag aldrig vill bo där ute men när jag kollade på huset och såg priset så ändrade jag mig jäkligt fort :P

Huset såldes av 2st äldre personer som flyttade därifrån för några månader sedan så de var lite desperata med att bli av med det, så de hade satt priset till under taxeringsvärdet!
Så jag ringde fort upp mäklaren och frågade om visning. Hon sa att de hade visningen i helgen men jag sa att jag inte kunde i helgen så jag lyckades få henne att få med på en privat visning till på torsdag, idag alltså.
Min tanke med det hela var ifall att vi var intresserade av huset så skulle vi kunna lägga ett bud som säljaren kanske accepterade och då ställde in visningen så att vi slapp budgivning med andra intresserade som skulle få upp priset.
Iallafall så gick vi på visningen och jag blev glatt överraskad! Det är en hel del som behövs ordnas på huset, inge snack om saken. Men med lite vägledning kan vi faktiskt göra det mesta själva så det kostnaden behöver inte dra iväg. Men läget på huset är underbart, tomten likaså! Och huset har stor potential för att bli underbart.
Vi pratade också med mäklaren som sa att om vi fixar i ordning allting med huset så kommer vi kunna sälja det för ungefär 1 milj kr mer än vad vi köpte det för.
Så för mig var det inte mycket att tänka på, klart att vi ska slå till!
Men ni vet ju hur karlar är, de ska tänka och fundera och sen ska de tänka lite till....
Men mäklaren sa att om vi skulle lägga ett bud skulle vi göra det idag för annars skulle de inte hinna ställa in visningen ifall att säljarna accepterade vårat bud.
Så vi åkte hem och funderade en stund men så kom vi fram till att vi är ju dumma om vi inte gör det!
Så jag ringde mäklaren och sa att vi lägger ett bud, priset som huset var utsatt för.
Mäklarna ringde i sin tur säljarna och pratade med dom och sen ringde de upp oss och sa att säljarna accepterade vårat bud och att de ville skriva papperna redan idag!
Så allting gick så jäkla snabbt! Vi gick på visningen kl 10 i förmiddags och skrev pappren kl 17 på eftermiddagen!
Så nu är vi alltså 2 hus ägare. Helt jäkla galet egentligen. Och vilket sjuk jävla tur vi har som fick huset så pass jäkla billigt!
Så idag har vart en bra dag, en jäkla bra dag måste jag säga!
Nu sitter jag och kollar in nya kök på en massa olika sidor och får en massa inspiration, det ska bli så jäkla kul att få inreda ett helt nytt kök! EEEIIII
En skitdålig bild på huset då mäklaren tagit bort den från hemnet så jag var tvungen att fota från ett papper

Kommentarer
Postat av: Katta

Så roligt att ni fick huset!

Lite häftigt att ni nu äger 2 hus! Inte många som gör det :)

2010-11-11 @ 21:51:07
URL: http://katrinsofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0