10, 9, 8, 7....

Man brukar ju säga att man ska blunda och räkna långsamt ner från 10 när man känner att man är på gränsen till att få ett utbrott, men fungerar det verkligen på någon?

Just nu känns det som om jag är på gränsen till ett nervöst sammanbrott eller nått liknande.
Elina hoppar runt som en galning och vägrar lyssna på någonting jag säger. Eller lyssna gör hon kanske men istället för att göra de jag säger så gör hon tvärtom.

Det som gör att jag inte riktigt orkar just nu är att jag dåligt. Jag vaknade med ont i halsen men det har bara blivit värre under dagen och nu har jag även fått grym huvudvärk och som grädde på moset grymt ont i magen.
Och när jag har huvudvärk så har jag inte det bästa tålamodet och det utnyttjar såklart Elina till max.

Jag vill inte bli sjuk nu, jag har inte tid för det.

Nu vill jag bara att Robin ska komma hem från bion och lägga sig och hålla om mig i soffan.
Hämta dricka och baka en kaka till mig :( Märks det att jag blir väldigt ynklig när jag känner mig dålig?
Stryka mig över håret och låta fingrarna glida över ryggen.

Nu är det bara en halvtimme/timme tills ungarna ska läggas och sen kommer nog Robin snart efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0