Magsjukan slår till

Så slog magsjukan till hos oss igår morse. Jag och Elina vaknade sjuka så det var bara att slänga över Emilia till Robin och stänga in oss i sovrummet för att inte smitta ner dom.

Behöver jag säga att jag verkligen avskyr att ha magsjuka? Man mår förjävligt och allt man orkar med att springa på toaletten med jämna mellanrum, en sån där 5 minuter...

Jag kan säga som så att man inte känner sig så sexig när man sitter naken på toaletten och samtidigt spyr i en gammal mjölk kartong.

Stackars Elina spydde massor men hon var så himla duktig. Hon sa till när hon behövde spy och spydde i hinken alla gångerna förutom 2 när vi inte riktigt hann med.
Det var inte så lätt för mig att vara snabb med hinken när jag kände mig mer död än levande.

Varje gång hon spydde så klappade jag henne på ryggen och sa att hon var duktig.
På kvällen vid 8-9 tiden så kände vi oss lite piggare och Elina var hungrig så vi gick ner och åt lite köttsoppa.

Det skulle jag inte ha gjort för jag började genast må sämre igen. Så det var bara att springa till toaletten igen.
Det gulliga är att medans jag kräktes så kom Elina och klappade mig på ryggen och sa "Duktig mamma kräks i burken, duktig mamma" 
Det kändes iallafall lite bättre när hon gjorde så <3

Idag är det bra igen, även om jag inte orkar med att göra så mycket. Jag blir helt trött och slut för minsta lilla.

Nu får vi bara hålla tummarna att Robin slipper bli sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0