Underbara dagar seglar förbi

Ännu en underbar dag i sommarens tecken har passerat och mynnat ut i en lika underbar kväll.
Elina det knäppa lilla barnet har dragit på sig termosbyxor+vinterjacka och gått ut på altanen med Smilla och där sitter de och äter vinddruvor tillsammans. Mammas knäppa unge ;)

Idag har vi legat på stranden hela familjen och njutit av solen. Emilia fick nöja sig med att sitta i skuggan men lika glad för det var hon. Det är såna här dagar som får mig att längta ännu mer tills vi ska åka utomlands!

I fredags var det midsommar och den firade vi ute i Skokloster hos Marie och Laine. Vi badade i poolen, åkte gummiring efter båten och grillade. Och det största av allt var att jag fick äta mat för första gången på 7 veckor!
Först åt vi sill till lunch och sen grillade vi oxfilé och lax till middag. Men jag blev så jäkla mätt av köttbiten så jag orkade ingen lax.  Det var iallafall himla gott att få käka, men nu är det pulvet som gäller för hela slanten igen.

Veckan som kommer är full med plugg för Robin som ligger efter ett par veckor i skolan pga att han inte fick sina böcker i tid. Så jag kommer ha barnen mest hela tiden, så jag håller tummarna för att det blir fint väder så vi kan ha lata dagar på stranden tillsammans.

Imorgon ska jag och Robin till banken och höra om lånelöfte för ett hus som vi är superintresserade av. Jag hoppas verkligen att vi får det! Det borde inte vara några problem så länge vi säljer huset vi har nu, men man vet aldrig med banker. Sen så vet man ju heller aldrig hur mycket huset går för under budgivningen heller, men vi hoppas iallafall. Så håll tummarna för oss!

Nu ska jag ut och powerwalka med stavarna i det underbara vädret.


Kommentarer
Postat av: Emma

En Bålstablogg - kul!

2010-07-01 @ 00:03:36
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0