Nu är det vardag

Nu sitter jag och Elina i soffan och äter kex och dricker bubbelvatten. Jag har nästan blivit beroende av dom här kexen, tuc salt & pepper. De är helt sjukt goda!
Lillasyster ligger och sover i vagninsatsen och Robin är uppe och spelar. Helt perfekt för mig och Elina att passa på o mysa lite.

Imorgon ska Elina till dagis igen efter att ha vart hemma med feber. Det gäller att passa på de här 2 veckorna som hon får gå sin vanliga tid för sen så får hon bara gå 3 dagar i veckan, 5 timmar om dagen.
Hon kommer verkligen sakna dagis så för hennes del är det tråkigt.

Igår var vi i enköping och gjorde den andra läkarundersökningen på lillasyster. Allting såg bra ut förutom vikten, hon hade gått ner lite för mycket än vad som är okei. Nu väger hon 3230gram och har alltså gått ner 450g.
Vi har lite problem med amningen tyvärr. Eftersom hon sover så mycket så ammar hon inte riktigt som hon ska, dessutom har hon svårt att få rätt grepp. Så fort man lägger henne vid bröstet så somnar hon.
Så vi ska ge ersättning efter amningen och se om hon kanske piggnar på sig lite och orkar suga mer.

För mig är det viktigt att amma så jag hoppas verkligen att det kommer att fungera!

Sen stack de henne en massa när de skulle ta pku-provet. Hon var tydligen svårstucken så båda händerna fick offra sig för nålen.

Men annars så rullar vardagen på. Det känns nästan som om bebisen alltid har funnits här, det går så smidigt.
Jag hoppas på att det fortsätter gå så här bra och att Elina fortsätter älska bebisen lika mycket. Just nu är bebisen nummer 1. Hon heter inte ens Elina Hellberg längre enligt henne själv utan nu heter hon minsann Elina Storasyster.




Kommentarer
Postat av: Katta

Vad söt hon är med ögonen öppna!

2010-01-19 @ 21:18:42
Postat av: Mikaela

Vad lik lilltjejen är Robin!! Mycket mer än Elina var när hon var liten..



Så gulligt av Elina att döpa om sig så ler

2010-01-19 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0