Det känns som om det upprepar sig

Idag var jag hos barnmorskan för en helt vanlig kontroll. Jag fick komma till en ny som jag aldrig träffat förut för min ordinarie bm var i Nya Zeeland, fuskigt eller vad :P

Iallafall så hade jag högt blodtryck och äggvita i urinen, dessutom har jag haft huvudvärk och flimmer för ögonen, alltså en eventuell början på havandeskapsförgiftning.
Precis som jag hade det när jag var gravid med Elina. Då fick jag åka fram och tillbaka till sjukhuset var och varannan dag pga det.

Jag bara känner att jag orkar inte! Jag vill inte vara med om samma sak igen. Behöva åka fram och tillbaka till uppsala och inte veta hur det ska bli.

Jag har iallafall tid imorgon på akademiska för en kontroll. Om det är likadant då så tänker jag kräva att de sätter igång mig.  Hellre det än att behöva åka fram och tillbaka igen, det var så otroligt jobbigt psykiskt.
Dessutom kommer det vara ännu värre den här gången då vi har Elina att tänka på. Man kan inte åka hur som helst utan man ska ordna barnvakt mm.
Men jag vet att de inte vill sätta igång förlossningen om det inte är absolut nödvändigt.
Man tycker ju att de ska kunna ta hänsyn till olika omständigheter. Jag menar om jag hade det likadant i förra graviditeten så kommer det ju knappast gå över av sig själv.

Aja vi får se hur det går imorgon. Man kan ju alltid hoppas på att det sätter igång av sig själv inatt, det är ju bara 2 dagar till beräknad födsel trots alls...


Kommentarer
Postat av: Katta

Men gumman då!!

Hoppas hon vill komma ut av sig själv inatt/imorgon eller att dom sätter igågn dig snart. DU kan ju inte gå runt och ha det så eller åka fram och tillbaka till Uppsala.

Ska hålla tummarna för dig imorgon!

Kram kram!!

2010-01-12 @ 21:20:36
Postat av: Mikaela

Fast du Linda? Tar dom ingen hänsyn till hur din förra graviditet var? Typ som att var den såhär krånglig så kan dom kanske hjälpa dig lite mer denna? Var hård!!!

2010-01-13 @ 06:54:20
Postat av: Anna

Sitter o är lite nyfiken på hur det går för dig :-)

Ser i det du skrivit att vi vanligtvis går till samma BM, annars har det blivit väldigt populärt att resa till Nya Zeeland på MVC i Bålsta just nu :-)



Kram på dig!

2010-01-13 @ 21:13:31
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com
Postat av: Svadling

när är du beräknad?

2010-01-15 @ 15:25:02
URL: http://svadling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0