Bada badanka

Finns det något mysigare än att ha en naken liten bebiskropp liggandes på magen? Eller naken är hon väl inte, hon har ju blöja på sig :)
Hon är så otroligt mjuk och luktar så gott! Att få gräva ner näsan i hennes rynkiga nacke och känna hennes lukt är som balsam för själen.

Hon badade för första gången igår och hon älskade det. Hon flöt omkring i vattnet och man riktigt såg hur mycket hon njöt. Men att behöva komma upp ur badet var inte lika uppskattat, stackarn frös nog.

Idag ska vi till bvc och väga henne igen, jag hoppas verkligen att hon har gått upp nu. Vi får se hur det kommer gå med amningen den här gången. Den här lilla fröken är lika lat som sin pappa och tycker att det är jättejobbigt att behöva suga så mycket för att få ut maten. Så istället somnar hon eller vägrar ta bröstet helt enkelt :S
Jag ska fortsätta kämpa då jag verkligen vill amma, jag har fått några tips nu som jag ska prova innan jag ger upp.


Jag har föresten mina adventstakar kvar men jag vågar knappt tända dom längre med tanke på vad grannarna tycker :P Men det är ju så mysigt att ha dom tända! De ger det perfekta mysljuset så när jag tar bort dom så måste jag ersätta dom med någon annan belysning. Men än så länge har jag inte sett någon snygg lampa som man kan ha i fönstret, det är svårt det där.

Nej nu kanske man ska gå och väcka Robin så man kan få något gjort innan man ska iväg? Jag måste dammsuga och hänga upp tvätten iallafall, såna där roliga saker som man inte vill göra - men måste.

Första badet









Kommentarer
Postat av: Katta

Vad mysigt det såg ut där i vattnet.

Jag håller tummarna för att ammningen ska gå bra!

2010-01-22 @ 11:27:50
Postat av: Nina

Va lik hon är Elina :)

2010-01-22 @ 14:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0