Konsten att kunna somna

Är det något jag aldrig har haft något större problem med så är det att sova. Jag har alltid sovit mycket och haft lätt för att somna. Men nu de sista veckorna så ligger jag bara och vänder och vrider på mig.
Jag förstår verkligen inte varför?

Ju mer jag försöker somna desto mer omöjligt blir det. Det spelar ingen roll hur trött jag är, lägger jag mig i sängen så tar det iallafall ett par timmar innan jag somnar.

Men idag har jag sagt att jag ska senast gå och lägga mig klockan 11, alltså har jag nu 19 minuter kvar.

På de 19 minuterna ska jag

Borsta tänderna och tvätta av mig
Värma på vatten till termosen och packa ner flaskor och pulver till Emilias ersättning
Plocka undan på bordet
Avsluta allting på datorn.

Nu har jag bara 12 minuter på mig så något säger mig att jag kommer bli försenad. Men vad gör de egentligen? Jag kommer ändå inte kunna somna de närmaste timmarna.




Hm jag kanske ska försöka mig på en slags sömnfösare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0