All cred till inreda.com

Jag beställde en inredningssak från inreda.com för några veckor sen och idag fick jag sms om att den fanns att hämta på smultronstället här i Bålsta.
Eftersom den var beställd i Robins namn så åkte han och hämtade ut den åt mig.
När han fick paketet säger han som lämnar ut det "jag hoppas den inte innehåller något ömtåligt"
Inte konstigt att han sa så eftersom hela paketet var helt mosat!

Väl hemma visar det sig att innehållet är trasigt och helt obrukbart. Behöver jag skriva att jag blev jäkligt besviken? Först vänta i flera veckor på att varan ska komma och sen när den väl kommer så är den trasigt :(

Så jag mailar dom om att varan är trasig och undrar hur vi ska gå tillväga då jag inte vill betala 900kr för en vara jag inte kan använda och det här är svaren jag fick


Hej Robin,

 Självklart ska du ha en ny vara! Vi skickar ny från oss imorgon, då har du den på måndag.

 Postombudet borde ha gjort en notering eller en reklamation på en gång. Av ren nyfikenhet, nämnde han något om det? Troligen inte, för då hade du nog inte fått den utlämnad förstås.

För att göra det så smidigt som möjligt för dig så försöker vi undvika att du ska returnera den trasiga. Jag skulle därför endast behöva en bild på förpackningen och även på trasiga varan, så kan jag gå vidare med reklamation till posten. Kan du maila över bilder till mig så blir jag jätteglad!

Du kommer få en ny mailavisering från oss imorgon på de nya leveransen.

Ber om ursäkt för allt strul!

Ha en härlig kväll,
annelie



Mitt svar
Tack för den snabba svaret!
 
Jodå han påpekade det, när Robin skulle hämta ut varan så sa han "jag hoppas att den inte innehåller nått ömtåligt"
Men han svarade att han inte visste vad den innehåll, det är jag som har köpt den som en present till Robin. Men jag bor på annan ort så den är beställd i hans namn.
 
Jag skickar med ett par bilder. Det är som hack efter skadan i kartonen på hela varan.
 
Mvh


Deras svar

Oj jösses, det ser ut som de spelat brännboll med den på Tomteboda!!! ;)

Tack snälla, bilderna hjälper superbra!

Ha en härlig kväll


Hur glad blir man inte av ett sånt här professionellt bemötande? Jag blev verkligen glatt överraskad att det var så smidigt och att man blev så bra bemött.
Jag kommer definitivt fortsätta handla därifrån och kan absolut rekommendera andra att handla där.
Att de dessutom har så mycket fint gör ju inte saken sämre precis ;)

Det här gjorde definitivt min dag!


Kommentarer
Postat av: tomas

låter overkligt bra det där. fötstår att du blev glad. det skulle jag också bli av ett sådant proffsigt bemötande!

2010-04-09 @ 17:56:56
Postat av: Linda

hej!!!jo det är den dyra ersättningen...hoppas på att få det på recept istället....började igår kväll med socker i och det gick bättre men nu hoppas jag bara att hon äter mera i mängd oxå....nu ska vi käka lunch, trevlig helg!!!kram

2010-04-10 @ 12:09:49
URL: http://lindiz1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0