28 september 2009

Nu känns det som om det är länge sen jag skrev nått här men motivationen har varit på 0 och det har bara kännts jobbigt.
Men det har hänt grejer här hemma iallafall. Först så fyllde Elina 2år som firades här hemma med kalas och massa gott. Hon fick jättemycket fina grejer som hon sprider runt i hela vardagsrummet :) Jag känner att det är dags att ränsa ut gamla leksaker så att de nya får plats, men det ska finnas ork till det också.

Sen har vi skrivit på papprena till att köpa huset och på torsdag ska vi betala så då äger vi officiellt huset :D
Så en massa renovering finns i planerna och det ska bli så kul när allting är klart, även om det är en lång väg kvar  dit. Nått som vi ska göra snart är iallafall att byta golvet i köket. Så får vi se om vi byter inredningen där samtidigt.
Jag har iallafall köpt gardiner till köket! Så igår åkte julgardinerna ner ;) Tänk att de har suttit där nästan ett år nu ;)

Sen har jag vart på återbesöket på sjukhuset och gjort ul för att kolla hur bebisen mår. Och enligt dom så har inte avvikelserna ökat något. Så allting vi behöver göra nu är att vänta tills vecka 38 då vi ska göra ett till ul och titta hur det ser ut då. Ser det bra ut blir det ingen uppföljning alls efter förlossningen, men finns det kvar så ska en läkare få träffa bebisen efter förlossingen och se om nått behövs göras.
Läkaren sa att det finns en viss ökad risk för kromosomavvikelser men den risken är väldigt liten.
Det känns jätteskönt och nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta och se fram emot att vi snart har en liten bebis i huset igen.
Jag fick också se bebisen i 3d och det var så underbart att få se alla ansiktsdragen och hur h*n låg där inne och smilade i magen. Hur söt och underbar som helst, precis som sin storasyster <3
Enligt beräkning så väger h*n ca 600gram, en riktig liten beefcake. H*n ligger precis på medelkurvan. När Elina låg i magen så låg hon på minus så den här bebisen kanske blir större.

Själv mår jag som vanligt. Har ont och känner mig stor och tung. Jag säger bara en sak och det är att det här är sista gången jag blir gravid. Att föda och sen ha barnen är underbart, men att vara gravid och inte kunna göra någonting, inte ens sova, pga smärta är ingen höjdare

Nu ska jag snart lägga mig i soffan och titta på en film. Ta det lite lugnt innan jag måste gå ut med Smilla.
Men först lite bilder.

Galen Elina på hennes 2års dag, ska iväg till dagis


Självklart ska man till lekparken på sin födelsedag


Balansgång med pappa


Gunga gunghäst


Gunga med pappa



Paketöppning


Vad skulle de hämta sa de?



Wiii ett paket



Ögon som lyser av förväntan


Det var en cykel :D


River och sliter upp alla paketen


En stor hoppborg fick hon


Bilderna tar 100år att ladda upp så det får räcka såhär, vi avslutar med en bild på bebisen i magen





Kommentarer
Postat av: linda n

fina bilder....de växer upp så fort!

skönt att det såg bra ut på ul....

jag e lite sugen på att fixa en träff med mamma gruppn, e ju ett år sen sist å snart har ju alla fyllt 2 år...kram

2009-09-28 @ 12:18:54
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Yeeey uppdatering =D

Det är skoj att göra hur det går.



Så häftigt att se bebisen i 3d också. På nått sätt liknar den elina. Tycker du inte? =)

2009-09-28 @ 15:40:16
Postat av: Linda

Jag tycker att också att bebisen är lik Elina på nått sätt. Ska bli så otroligt spännande att se hur h*n ser ut sen :)

2009-09-30 @ 19:18:15
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0